- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بزرگداشت غدیر بزرگداشت ولایت است

به گزارش عسلویه نیوز ، حجت‌الاسلام عباس فتحی در خطبه اول نماز جمعه امروز عسلویه با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری موجب سعادت و رستگاری است و همه انسان‌ها برای سربلندی در دنیا و آخرت باید تقوا داشته باشند.
وی افزود: بدون شک ایمان به خداوند و داشتن تقوای الهی امری است که مومنان واقعی با صبر و تمرین زیاد به آن می‌رسند و همه ما باید خود را در صف مسلمانان واقعی و حقیقی قرار دهیم.
امام جمعه موقت عسلویه در ادامه به شهادت امام محمد باقر (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: امام محمد باقر(ع) در واقع به باقر‌العلوم شهرت داشته که نشان دهنده علم بالای ایشان است و در بین ائمه اطهار(ع)، علم و دانش این امام بزرگوار مشهود بوده است.
فتحی خواستار برگزاری باشکوه مراسم شهادت این امام عظیم‌الشان شد و تصریح کرد: از تمام مسئولان و متولیان امور انتظار داریم که در حد توان نسبت به برگزاری مراسم شهادت ایشان اقدام کنند و از هیئت‌های مذهبی نیز می‌خواهیم همکاری لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: تکریم و بزرگداشت ائمه اطهار(ع) امری لازم و ضروری است و همه وظیفه دارند به عنوان یک مسلمان نسبت به بزرگداشت ائمه اطهار(ع) تمهیدات لازم را فراهم کنند.
امام جمعه موقت عسلویه در خطبه دوم نماز نیز به ایام حج اشاره کرد و گفت: حج از مهم‌ترین مراسمات اسلامی است و برگزاری این مراسم نیاز به مقدمات زیادی دارد.
فتحی تصریح کرد: هفتم ذی‌الحجه به عنوان روز عرفه است و اعمال خاصی در این روز باید انجام شود و حجاج بیت‌الله‌الحرام با نظم خاصی در این مراسم مشارکت می‌کنند.
وی در ادامه به روز کتاب و کتاب‌خوانی اشاره و اضافه کرد: عسلویه در واقع نیازمند فضاهای کتابخانه‌ای است و از مسئولان می‌خواهیم که نسبت به احداث کتابخانه و مجتمع فرهنگی اقدام کنند تا جوانان بتوانند با کتاب و مطالعه آشنا شوند.
امام جمعه موقت عسلویه یادآور شد: عسلویه نیاز به توسعه فرهنگی دارد و به نظر می‌رسد این منطقه به اندازه‌ای که رشد صنعتی داشته است در زمینه فرهنگی توسعه پیدا نکرده و از مسئولان می‌خواهیم که جوانان را در حوزه فرهنگی حمایت کنند.
فتحی در ادامه همچنین به روز بیماران کلیوی اشاره کرد و افزود: بیماران کلیوی در واقع در زمره بیماران خاص قرار دارند و هزینه‌های زیادی برای درمان متحمل می‌شوند که مسئولان باید حمایت و پشتیبانی بیشتری را از این بیماران داشته باشند.
وی در ادامه به فرارسیدن ایام غدیر اشاره کرد و گفت: غدیر عید واقعی شیعیان است و بزرگداشت غدیر در واقع بزرگداشت ولایت است و همه مسئولان و مردم باید در این ایام فعالیت مضاعفی داشته باشند.