- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اجرای بزرگ ترین پروژه حفاظت الکترونیک صنعت نفت در عسلویه

بزرگ ترین پروژه حفاظت الکترونیک صنعت نفت از لحاظ حجم و تنوع در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به زودی آغاز می شود.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از  شانا، مشاور وزیر و رئیس سازمان حراست وزارت نفت ظهر امروز شنبه ( ۲۲ آبان) در مراسم تحویل ۱۶ هزار برگ مدارک تخصصی مناقصه سیستم های حفاظت به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که اجرای بزرگ ترین پروژه حفاظت الکترونیک صنعت نفت از لحاظ حجم و تنوع در سازمان منطقه ویژه اقتصادی  انرژی پارس به زودی آغاز می شود، گفت: همزمان با توسعه کیفی و تحقق اهداف صنعت نفت در این منطقه، صیانت از تجهیزات عظیم این منطقه با استفاده از پیشرفته ترین ابزارها و روش های انجام می شود.

مجید پارسانیا گفت: با بررسی و تحویل ۱۶ هزار سند فنی مناقصه سیستم های حفاظت الکترونیک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به کارفرما، امنیت تولید پایدار انرژی در این منطقه افزایش می یابد.

مشاور وزیر و رئیس سازمان حراست وزارت نفت با یادآوری این که پیش تر چشم انداز بلندمدت سازمان حراست صنعت نفت تدوین شده و از سوی وزیر نفت، به همه بخش های حراست ابلاغ شده است، گفت: بهره گیری از حفاظت الکترونیک به عنوان یک ابزار تضمین کننده صیانت از صنعت نفت، تحول در زمان رسیدن به اهداف و نیروی انسانی کارآمد و استفاده از تجهیزات و برنامه های پیشرفته، از محورهای عمده این چشم انداز به شمار می آید.

وی با بیان این که سازمان حراست صنعت نفت ایران در پایان چشم انداز بیست ساله، جایگاه نخست حراست و حفاظت از تجهیزات نفتی و گازی را در منطقه خاورمیانه به دست می آورد، گفت: همزمان با اجرای سامانه حفاظت الکترونیک (نصب دوربین های مدار بسته) که می توان آن را یکی از گام های رسیدن به این جایگاه مهم برشمرد، مذاکرات گسترده ای برای تبادل تجربه با کشورهای همسایه در زمینه حفاظت و صیانت از صنعت نفت آغاز کرده ایم.

پارسانیا با اشاره به تاکید وزیر نفت بر اجرای سامانه های حفاظت الکترونیک در تمام بخش های صنعت نفت، گفت: این سامانه حداکثر تا پایان سال ۹۰ در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فعال خواهد شد، ضمن آن که اجرای بخش زیادی از این پروژه حفاظتی نیز در حال طراحی و انجام است.

رئیس سازمان حراست وزارت نفت کیفیت دوربین های مدار بسته استفاده شده در سامانه حفاظت الکترونیک صنعت نفت را بالا اعلام کرد و گفت: این دوربین ها با کمک نرم افزارها و سیستم های پیشرفته نصب شده بر آنها قابلیت های زیادی برای کنترل محیط پیرامون خود دارند.

وی نصب سامانه های الکترونیک برای حفاظت از تجهیزات صنعت نفت را موجب اطمینان خاطر مصرف کنندگان انرژی (نفت و گاز) خواند و گفت: بخش بزرگی از تولیدات گازی میدان گازی پارس جنوبی از تعهدهای بین المللی برخوردار هستند.

رئیس سازمان حراست وزارت نفت گفت: حوزه عملیاتی سامانه حفاظت الکترونیک در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی از شرقی ترین نقطه (فرودگاه خلیج فارس) تا غربی ترین نقطه (پالایشگاه های گاز) خواهد بود.

پارسانیا اظهار داشت: برای اجرای پروژه حفاظت الکترونیک (نصب دوربین های مدار بسته) در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی اسناد فنی مناقصه این پروژه در اختیار ۶ پیمانکار داخلی قرار گرفت و سرانجام در مهر ماه سال جاری پس از بررسی و بازنگری های کارشناسان سازمان حراست از میان آنها سه شرکت برای اجرای این پروژه انتخاب شدند که از میان این سه شرکت یک شرکت برنده مناقصه خواهد بود.

وی فیبر نوری گسترده، اتاق کنترل مرکزی، برق اضطراری و بسترهای رادیوری را از جمله ویژگی های سامانه حفاظت الکترونیک در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعلام کرد و گفت: آثار اجرای این پروژه در آینده شکوفا خواهد شد.

نصب یکی از بزرگ ترین سامانه های حفاظت الکترونیک جهان در عسلویه

بر اساس این گزارش، قربانعلی زارع، مدیرکل توسعه سیستم های الکترونیک سازمان حراست صنعت نفت نیز در این مراسم با بیان این که اجرای مناقصه سیستم های حفاظتی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از چهار سال گذشته آغاز شده است، گفت: بر اساس برآوردهای سازمان حراست صنعت نفت، تاکنون سامانه حفاظت الکترونیک با این حجم، ابعاد و پیچیدگی در هیچ  جای جهان شکل نگرفته است.

وی تکمیل خطوط فیبرنوری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را از گام های اصلی برای اجرای سامانه حفاظت الکترونیک در این منطقه خواند و گفت: از آنجا که این سامانه برای اولین بار در کشور اجرا می شود، همکاری همه سازمان های ذی ربط در این منطقه ضروری به نظر می رسد.

عسلویه نقطه امن سرمایه گذاری داخلی و خارجی

در این مراسم موسی سوری، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، نیز گفت: جامعه بین الملل در بخش انرژی برای افزایش ایمنی و امنیت منطقه عسلویه در انتظار اجرای سامانه حفاظت الکترونیک است تا عسلویه به نقطه امن برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی تبدیل شود.

وی اجرای سامانه الکترونیک حفاظت از تجهیزات این منطقه را تحولی بزرگ در بخش حراست خواند و گفت: شرایط آب و هوای سخت و گرم در منطقه عسلویه می تواند در تخریب تجهیزات این سامانه تاثیر گذار باشد که باید مد نظر قرار گیرد.

سوری با بیان این که سازمان حراست صنعت نفت ایران ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به حراست برتر در منطقه خاورمیانه را دارد، گفت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای اجرای هرچه بهتر و سریع تر سامانه حفاظت الکترونیک، همکاری لازم را با سازمان حراست صنعت نفت خواهد کرد.