- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۱۳ سال حبس برای جوان سعودی که گفت:‌ تقوا پیشه کن!

یکی از شهروندان عربستانی تنها به دلیل دادن اندرز به ولی‌عهد سابق سعودی مبنی بر اینکه از بازداشت مشایخ و علمای سعودی از خدا بترسد، هم اکنون ۱۳ سال است که در زندان به سرمی‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، «سلطان راشد الجهنی» تنها به دلیل گفتن یک جمله به «نایف بن عبد العزیز»، ولی‌عهد سابق عربستان سعودی ۱۳ سال است در زندان رژیم سعودی به سرمی‌برد.

ماجرا به سال ۱۹۹۴ بازمی‌گردد، هنگامی‌که «سلطان راشد الجهنی» با ولی‌عهد عربستان سعودی در مسجد «شاهزاده طلال» در منطقه «الزاهر» مکه دیدار کرد.

الجهنی در این دیدار هنگام خروج نایف از مسجد و پس از اقامه نماز جمعه توسط وی رو در رو به او درباره بازداشت‌ مشایخ و علمای عربستان که طی سال‌های ۱۴۱۴- ۱۴۱۳ قمری برابر با ۱۹۹۳- ۱۹۹۲ میلادی انجام داده بود، گفت که در قبال بازداشت مشایخ و علما از خدا بترسد.

این سخن موجب شد تا نایف او را به کاخ خود ببرد، در آنجا بین نایف و الجهنی مناقشات و بحث‌هایی درمی‌گیرد، در این حین پدر الجهنی وارد شد، بحث شده و شفاعت پسر خود را نزد نایف می‌کند.

یک سال از این ماجرا می‌گذرد تا اینکه الجهنی دستگیر می‌شود که در آن زمان الجهنی در سن ۲۲ سالگی و در سال دوم دانشگاه بود. اتهام وی در آن زمان برای بازداشت و افتادن به زندان تنها به دلیل عضویت در کمیته دفاع از حقوق بشر بود که هیچ‌گاه برای آن ۱۳ سال زندان در نظر گرفته نمی‌شود و تنها دلیل آن اندرز دادن به نایف است.  

همین موجب شده تا الجهینی ۱۳ سال را در زندان بدون امید به آزادی سپری کند و همچنان در زندان به سربرد.