- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بسط و گسترش فرهنگ اسلامی ایرانی در منطقه پارس جنوبی

مدیرعامل پارس جنوبی گفت: توجه به حوزه فرهنگ، تامین زیرساخت‌های فرهنگی و بسط و گسترش فرهنگ اسلامی ایرانی در منطقه پارس جنوبی از ضرورت خاصی برخوردار است.

به گزارش” عسلویه نیوز” [1] مسعود نصوری بعد از ظهر دیروز در نشست شورای فرهنگی سازمان منطقه ویژه پارس اظهار داشت: پارس جنوبی جایگاه ویژه‌ای در صنعت نفت دارد و برای رشد و توسعه همه‌جانبه این منطقه باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به جایگاه فرهنگ در توسعه همه جانبه افزود: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عنوان قطب و پایتخت انرژی کشور مورد توجه همگان قرار گرفته است، از این‌رو توسعه فرهنگی متوازن با توسعه صنعتی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

وی اضافه کرد: توجه به حوزه فرهنگ، تامین زیرساخت‌های فرهنگی و بسط و گسترش فرهنگ اسلامی ایرانی در این منطقه از ضرورت خاصی برخوردار است و تمامی مدیران باید با نگاه فرهنگی و برنامه‌ریزی در این حوزه تمام تلاش خود را برای محقق شدن منویات مقام معظم رهبری و نهایی شدن سند توسعه فرهنگی منطقه ویژه پارس به‌کار گیرند.

رئیس شورای فرهنگی سازمان منطقه ویژه پارس تصریح کرد: تمامی برنامه‌ریزی‌های حوزه فرهنگ در این منطقه باید با نگاه کلان و در دو حوزه کارکنان و شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس و همچنین جامعه محلی و ذی‌نفعان کلیدی صورت گیرد.

رئیس روابط عمومی و امور فرهنگی پارس جنوبی نیز با اشاره به عملکرد فرهنگی سازمان منطقه ویژه پارس در هفت ماهه نخست سال جاری گفت: برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی و هنری، مشارکت فعال در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان جامعه محلی و بخش عسلویه، برگزاری نشست‌های متعدد فرهنگی با ائمه جمعه و جماعات محلی، استانی و ملی و همچنین صاحب‌نظران و کارشناسان مذهبی و فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس در راستای کمک به رشد و توسعه فرهنگی منطقه بوده که در هفت ماهه نخست سال جاری انجام گرفته است.

حسین قربانی افزود: امید است با جدیت بیشتر و برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم در حوزه فرهنگی در این منطقه گام‌های مؤثرتری برداریم و رسالت خود را در این حوزه به سرانجام مطلوب برسانیم.

دبیر شورای فرهنگی سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به نشست‌های شورای فرهنگی خاطر نشان کرد: نشست‌های شورای فرهنگی با تاکید مدیرعامل محترم سازمان به عنوان رئیس شورا به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود و در این نشست‌ها موارد متعدد فرهنگی مورد بحث و بررسی و همچنین تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.