- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برگزاری ۲۵۰ ویژه‌برنامه مذهبی در دشتستان

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر از برگزاری ۲۵۰ ویژه‌برنامه مذهبی در دشتستان در ایام محرم خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” نوشاد نوشادی ظهر امروز در نشست مسئولان شهرستان دشتستان اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ماه محرم در دشتستان انجام گرفته و به فضل خدا شاهد برنامه‌هایی پرمحتوا و باکیفیت در شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: تبلیغات اسلامی و هیئت‌های مذهبی و سایر مسئولان تلاش بسیار زیادی برای اجرای موفق برنامه‌های مذهبی در محرم دارند که امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر از برگزاری ۲۵۰ ویژه‌برنامه مذهبی در دشتستان در ایام محرم خبر داد و ابراز داشت: برگزاری مراسمات سینه‌زنی، زنجیرزنی، روضه‌خوانی، تعزیه و مراسمات عزاداری در شهرها و روستاهای دشتستان از اهم این برنامه‌هاست.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد نیز با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) گفت: یکی از مهم‌ترین ثمرات مجالس عزاداری ماه محرم، انتقال پیام حیات‌بخش نهضت عاشورا به نسل‌های آینده است.

حجت‌الاسلام عبدالکریم جمالی با اشاره به برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی در ساماندهی مجالس عزاداری در سال جاری، غنی‌سازی محتوای مجالس را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در پای منابر و استفاده از روحانیون نقش بسزایی در پرورش فکری جامعه دارد که اداره تبلیغات اسلامی نیز در همین راستا با اعزام مبلغین به مناطق مختلف با هیئت امناء مساجد نهایت همکاری خواهد داشت.

مسئول فرهنگی تبلیغات اسلامی دشتستان نیز اذعان داشت: طی هماهنگی به عمل آمده با مسئولان هیئت‌های مذهبی، بانیان مساجد و حسینیه‌ها در زمینه اعزام مبلغ و امام جماعت به مساجد و حسینیه‌ها و شرکت مبلغان در مراسم مدارس و دانشگاه‌های شهرستان، این اداره حدود ۷۰ روحانی را به مناطق مختلف شهرستان اعزام می‌کند.

امرالله حسن‌پور خاطرنشان کرد: این شهرستان پذیرای حدود ۲۵ روحانی اعزامی، ۱۵ روحانی طرح هجرت و ۳۰ روحانی بومی در ماه محرم است.

وی متذکر شد: برگزاری جلسات سخنرانی و روضه‌خوانی، برگزاری گفتمان دینی با محوریت ماه محرم، جلسات پرسش و پاسخ از اهم برنامه‌های مبلغان در این ماه است.