- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

معدوم سازی ۶۰۰ کیلوگرم فرآورده خام در شهرستان کنگان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان گفت: ۴۸۰ کیلوگرم شینسل مرغ تاریخ گذشته و ۱۲۰ کیلوگرم میگوی فاسد در کنگان کشف، ضبط و پس از انجام آزمایشات لازم معدوم شد.

محمد انبارکی‌مطلق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار “عسلویه نیوز” اظهار داشت: طی بازرسی‌های به‌عمل آمده توسط بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان ۴۸۰ کیلوگرم شینسل مرغ تاریخ گذشته و ۱۲۰ کیلوگرم میگوی فاسد از دو سردخانه واقع در دو آشپزخانه صنعتی کنگان کشف و ضبط شد.

وی افزود: بلافاصله پس از ضبط موقت از محموله‌ها نمونه‌برداری و به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر ارسال شد که پس از آزمایشات لازم و مشخص شدن نتیجه مبنی بر فساد و غیر قابل مصرف بودن نمونه‌ها، محموله‌های یاد شده پس از گذراندن مراحل قانونی معدوم شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان با اشاره به فعالیت‌های نظارتی این شبکه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و همچنین نظارت بر حمل و تخلیه فرآورده‌ها در شهرستان کنگان و عسلویه به‌صورت مستمر توسط اکیپ‌های نظارتی و قرنطینه‌ای انجام می‌شود که در بازرسی‌های به‌عمل آمده در شش ماه نخست امسال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی با صدور حکم قضایی معدوم شده است.

انبارکی یادآور شد: در سیستم نظارت بهداشتی در کنگان و عسلویه تعداد ۴۰ رستوران، ۲۰ سردخانه و ۱۰ قصابی تحت نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی کنگان قرار دارد و همچنین در شش ماهه نخست سال ۹۱ نیز تعداد ۷۲۵ خودرو که در مجموع حامل یک میلیون و ۶۷۰ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی بوده‌اند تحت نظارت و بازرسی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در بین خودروهای بازرسی شده تعداد ۹۱ خودرو به میزان ۲۷۶ هزار کیلوگرم مواد غذایی نیز به‌دلیل مشکلات بهداشتی به شهرستان‌های مبداء عودت داده شدند.