- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بازرسی ها از بازار باید اثر بخش باشد

“عسلویه نیوز” رییس  اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان در جلسه هم اندیشی با بازرسان ضمن تقدیر از تلاش آنها اعلام داشت:  با توجه به شرایط خاص حاکم بر بازار و جلوگیری از افراد سودجو بازرسی ها اثرگذارتر از گذشته باشد. [1]

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” به نقل از مسئول روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان ابوالقاسم محمد زاده در این جلسه اظهار داشت: ملاک نظارت و بازرسی بر بازار در تعداد پرونده تخلف نیست بلکه بازرسی باید اثر گذار و بازدارنده باشد.
 وی ضمن تشکر از همکاری صمیمانه تعزیرات حکومتی در روند بررسی پرونده های تخلف و نظارت بربازار خواستار قاطعیت و تشدید صدور رأی همانند گذشته بخصوص در تکرار تخلف شدند.
محمد زاده ضمن اعلام آغاز طرح تشدید نظارت در قالب طرح نظارت بر واحدهای تولیدی و انبارها بمدت ۴۵ روز افزود : با تمرکز نیروهای بازرسی در بخش های مهم از قبیل واحدهای تولیدی ، انبارها ، شرکت های پخش و عمده کنترل موجودی انبارها از احتکار احتمالی کالا جلوگیری خواهد شد.
وی در مورد نحوه اجرای این طرح بیان داشت : کالاهای اولویت دار در اجرای این طرح عبارت از انواع اقلام پتروشیمی ، مواد غذایی ، مصالح ساختمانی و لاستیک ، شوینده ها ، لبنیات و موادلبنی ، خودرو و لوازم جانبی و  لوازم خانگی است.
محمد زاده ضمن مناسب ارزیابی کردن موجودی انبارکالاهای ضروری و مایحتاج ضروری شهرستان از کلیه بنگاههای اقتصادی درخواست نمود درشرایط کنونی نسبت به عرضه بدون وقفه کالاهای خود و بارعایت سودقانونی اقدام نمایند.
رئیس اداره صنعت،معدن وتجارت شهرستان دشتستان اعلام کرد:‌ در صورت خودداری از عرضه کالا توسط واحدهای صنفی ، اقدام آنان  مصداق ارتکاب تخلف اختفاء و امتناع از عرضه کالا به قصد گرانفروشی محسوب شده و چنانچه شرایط تخلف احتکار محرزگردد به عنوان محتکرشناخته شده وپس از تشکیل پرونده مراتب به مراجع ذیصلاح جهت رسیدگی وصدوررای ارسال خواهدگردید.
وی در پایان از همشهریان خواست تا هر گونه تخلفی را به تلفن ۱۲۴ ستاد خبری اداره اطلاع تا در اسرع وقت رسیدگی و پاسخ داده شود.