- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بدون فاکتور خرید نکنید

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان دشتستان از مردم خواست برای مقابله با گران فروشان از خرید کالای بدون فاکتور اجتناب کنند.
وی اظهار داشت: مردم در هنگام خرید، از واحدهایی خرید کنند که در ازاء فروش کالا و محصولات خود فاکتور آن را صادر و در اختیار خریدار قرار دهند.
ابوالقاسم محمد زاده با بیان اینکه واحد صنفی که فاکتور صادر می کند اگر دچار گرانفروشی شود می توان آن را اثبات نمود ، ادامه داد: در غیر اینصورت اگر واحد صنفی مرتکب گران فروشی شود و برای کالای فروخته شده فاکتور صادر نکند پیگیری آن عمل گران فروشی قدری مشکل است.
به گفته محمد زاده اگردر فروشگاه های خرده فروشی بحث صدور فاکتور نهادینه شود زمینه بروز بسیاری از تخلفات کاهش می یابد.
وی روند کشف تخلفات واحدهای صنفی دشتستان در دوماه گذشته را بسیار خوب توصیف کرد و گفت : بازرسان فعال و زحمت کش اداره در شهریور و مهرماه بترتیب تعداد ۲۴۸ و  ۳۷۱ واحد صنفی در همه بخشهای شهرستان تخلفاتشان را کشف و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شد. محمد زاده با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۲۴ اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان دشتستان آماده دریافت هرگونه شکایت گران فروشی است، تصریح کرد: بازرسان این اداره آمادگی دارند از زمان تماس گرفتن ظرف سی دقیقه در محل حاضرشوند و موضوع را رسیدگی کنند.