- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

قتل برادر در رقابت عشقی

مرد سیرجانی وقتی فهمید برادرش پای در دنیای رقابت عشقی گذاشته است توطئه قتل هولناک وی را طراحی کرد. این مرد با همدستی دوستش، برادر خود را کشت و در باغچه‌ای دفن کرد.

به گزارش ایران سرهنگ «مهیار سعیدی» گفت: رسیدگی به این پرونده خرداد ماه امسال هنگامی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت که خانواده‌ای با حضور نزد پلیس از گم شدن پسر جوان خود خبر دادند و برای پیدا کردن وی درخواست کمک کردند.

وی افزود: در تحقیق از این خانواده معلوم شد، روز حادثه آنها به مهمانی رفته بودند و هنگام بازگشت متوجه می‌شوند، پسرشان به خانه بازنگشته و چمدان لباس‌هایش نیز در خانه نیست و در پی غیبت طولانی پسرشان، جست‌و‌جو برای یافتن وی را آغاز می‌کنند اما تلاش‌هایشان بی‌نتیجه می‌ماند.

در پی این شکایت، جست‌و‌جوی پلیس برای یافتن جوان آغاز شد اما در ادامه مأموران متوجه شدند دوستان و اقوامش از گم ‌شدن وی بی‌اطلاع هستند. وی افزود: در حالی که تلاش پلیس برای یافتن جوان گمشده همچنان ادامه داشت، ابتدای این هفته مادرش با حضور در مرکز پلیس از کشف استخوان انسان در باغچه خانه‌شان خبرداد.

رئیس پلیس سیرجان یادآور شد: این زن که بشدت وحشت کرده بود در تحقیقات به پلیس گفت که مشغول جمع‌آوری پیازهای کاشته شده در باغچه بوده که ناگهان متوجه استخوان‌های دفن‌شده انسان در باغچه می‌شود و با داد و فریاد پسر دیگرش را که در خانه بوده صدا می‌زند و با مطلع کردن وی، به مرکز پلیس مراجعه کردند.

این مقام مسئول افزود: در پی اطلاعات به دست آمده از این زن، کارآگاهان جنایی عازم خانه آنها شدند و دیدند پسر دیگر این خانواده نیز بیهوش کنار باغچه افتاده است. وی بیان کرد: مأموران که به این موضوع ظنین شده بودند، ابتدا مرد بیهوش را به مرکز درمانی انتقال دادند و در مرحله بعدی به حفر باغچه پرداختند و با کشف استخوان و بقایای جسد یک انسان، موضوع را به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرای سیرجان گزارش دادند سپس، آنها را به پزشکی قانونی منتقل کردند تا مشخص شود، استخوان و بقایای جسد متعلق به مرد گمشده بوده یا مرد دیگری در آنجا به قتل رسیده است؟ رئیس پلیس سیرجان با اشاره به رازگشایی از این جنایت گفت: کارآگاهان جنایی با حضور در بیمارستانی که برادر مرد گمشده به آنجا منتقل شده بود، به تحقیق از مسئولان بیمارستان پرداختند و معلوم شد، وی با خوردن قرص قصد خودکشی داشته که با انتقال بموقع به بیمارستان،‌ نجات یافته است.

سرهنگ سعیدی اظهار داشت: در این مرحله کارآگاهان جنایی به این جوان ظنین شده و احتمال دادند وی از سرنوشت برادر گمشده‌اش و همچنین استخوان و بقایای جسد کشف شده در باغچه خانه‌شان خبر دارد که با تحقیق از مرد جوان، وی اعتراف کرد با همدستی یکی از دوستانش برادرش را کشته و در باغچه خانه‌شان دفن کرده‌اند.

بنا به این گزارش، عامل جنایت به پلیس گفت: من و برادرم به یک دختر علاقه داشتیم و هر کدام می‌خواستیم با وی ازدواج کنیم و همین انگیزه باعث شد وی را به قتل برسانم. برادر جنایتکار اعتراف کرد که سرانجام تصمیم می‌گیرد برادرش را که سد راه این ازدواج بوده، از میان بردارد. بنابراین موضوع را با یکی از دوستانش در میان می‌گذارد و یک روز در غیاب اعضای خانواده، آن دو با بریدن شیلنگ گاز اتاق، تصمیم گرفتند وی را خفه کنند و با اطمینان از بیهوش شدن برادرش، با جسمی سنگین محکم به سر وی ضرباتی وارد کردند و وی را به قتل رساندند. در پی اعتراف مرد جوان به قتل و دفن برادرش، همدست وی نیز تحت تعقیب قرار گرفت و در یک عملیات ضربتی در یکی از محله‌های سیرجان دستگیر شد.