- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

سکوی بزرگ‌ترین فاز پارس جنوبی در آب‌های خلیج فارس نصب شد

“عسویه نیوز” مدیرعامل نفت و گاز پارس گفت: نخستین سکوی فاز ۱۲ به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی در آب‌های خلیج فارس نصب شد. [1]

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” موسی سوری اظهار داشت: عملیات نصب نخستین سکوی فاز ۱۲ به عنوان بزرگ‌ترین فاز پارس جنوبی با موفقیت به دست متخصصان ایرانی در آب‌های خلیج فارس انجام شد.

وی افزود: این سکو با ۳ هزار و ۳۰۰ تن وزن، ۴ هزار و ۴۱۰ متر مربع مساحت دارد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین این سکو شامل دو جکت سه پایه به همراه شمع‌ها به وزن یک‌هزار و ۷۰۰ تن، دو پل ارتباطی به وزن ۳۶۹ تن، یک عرشه میانی به وزن ۱۰۶ تن و یک مشعل و سکوی آن به وزن ۱۸۵ تن است.

سوری یادآور شد: این سکو دومین سکوی نصب شده در یک ماه گذشته است و تلاش می‌شود تاسیسات فراساحلی دیگر طرح‌ها نیز بر اساس اهداف زمان‌بندی تعیین شده ساخته و نصب شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به برنامه فشرده توسعه بخش فراساحل فازهای در دست ساخت پارس جنوبی بر اهمیت و اولویت شتاب‌بخشی در بخش دریایی فازها تاکید کرد.

سوری گفت: در طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی ساخت و نصب سه سکوی اصلی و یک سکوی اقماری پیش‌بینی شده که نخستین سکوی اصلی آن اکنون توسط شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران ساخته و نصب شده است.

سکوهای دوم و سوم فاز ۱۲ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی نیز در یارد خرمشهر در دست ساخت است و بر اساس برنامه تعریف شده به فاصله کوتاه پس از نصب سکوی اول، آماده انتقال و نصب می‌شوند.

طرح توسعه فاز ۱۲ میدان پارس جنوبی با هدف تولید ۷۵ میلیون متر مکعب گاز غنی برای تحویل به شبکه سراسری، تولید ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۷۵۰ تن گوگرد در روز در این فاز پیش‌بینی شده است.