- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مردم عسلویه بازنده اصلی تاسیسات پارس جنوبی هستند

“عسلویه نیوز” امام جمعه موقت عسلویه گفت: مردم عسلویه بازنده اصلی تاسیسات پارس جنوبی هستند.http://assalouyehnews.com/ASNews/Files/2012/09/sheykhabas.jpg

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام شیخ عباس بحرینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تسلیت ایام محرم اظهار داشت: گسترش فرهنگ عاشورایی و ترویج فرهنگ حسینی در جامعه امری لازم است و مسئولان باید در این راستا اهتمام ورزند.

وی افزود: مردم عسلویه همواره در مراسمات ماه محرم حضوری باشکوه داشته‌اند که امیدوار هستیم امسال نیز شاهد حضور باشکوه و معنوی این عزیزان باشیم.

خطیب جمعه عسلویه به گرانی کالاهای اساسی در منطقه اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان باید نظارت بیشتری داشته باشند و به فکر محرومان و اقشار کم‌درآمد باشند و بازار را کنترل کنند.

بحرینی به آلودگی‌های ناشی از نفت و گاز در عسلویه اشاره کرد و اذعان داشت: بیماری‌های سرطان خون و بیماری‌های قلبی در عسلویه زیاد شده و مردم عسلویه بازنده اصلی تاسیسات پارس جنوبی هستند.

وی با انتقاد از تکمیل نشدن بیمارستان عسلویه گفت: مسئولان نفتی منطقه آن‌قدر بی‌تفاوت هستند که بیمارستانی که چند سال از عملیات اجرایی آن گذشته هنوز تکمیل نشده و معلوم نیست کی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

امام جمعه موقت عسلویه به ساخت مخازن نفتی و گازی در عسلویه اشاره کرد و بیان داشت: اگر این تاسیسات و مخازن و فازها و پالایشگاه‌های جدید راه‌اندازی شوند آلودگی‌ها چند برابر می‌شود و مردم عسلویه دچار امراض گوناگونی می‌شوند و باید به فکر سلامت مردم باشیم.

بحرینی با اشاره به بازدید مکرر مسئولان کشوری و وزرا از تاسیسات گازی عسلویه افزود: همه مسئولان ارشد کشور و استان از این تاسیسات بازدید می‌کنند و هیچ کدام از مسئولان حاضر نیستند در بین مردم عسلویه حاضر شوند و به مشکلات مردم توجهی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم با تدابیر بیشتر مسئولان شاهد رفع مشکلات مردم در منطقه باشیم.