- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آغاز کاشت ۳۰ هزار اصله درخت در شهرستان جم

عملیات آغاز کاشت ۳۰ هزار اصله درخت با حضور جمعی از مسئولان و مردم در شهرستان جم آغاز شد.

به گزارش “عسلویه نیوز”  فرماندار جم صبح امروز در آیین کاشت ۳۰ هزار اصله درخت در شهرستان جم اظهار داشت: این امر با پیشنهاد حسنوند استاندار بوشهر اجرایی شده که امیدوار هستیم با موفقیت انجام شود.

خلیل عبداللهی گفت: پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: «هر کس درختی بکارد و از آن محافظت کند تا ثمر دهد خداوند به اندازه ثمر آن به وی پاداش می‌دهد» که این مطلب نشانه فضیلت فراوان درخت و درختکاری در اسلام است.

وی اضافه کرد: کاشتن درخت برای انسان صدقه جاریه است و دین اسلام به احیای زمین و کاشت درختان همواره اهمیت زیادی داده و مردم را به این امر تشویق و ترغیب کرده تا جایی که بسیاری از بزرگان دین ما به این امر اشتغال داشته‌اند.

فرماندار شهرستان جم در ادامه با بیان اینکه درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه‌ای از تجلیات آفریدگار عالم است افزود: درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی، خرمی و مظهر زندگی و باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت است و در دین مقدس اسلام، بنابر آیات و روایات و سیره معصومین(ع) نیز می‌توانیم به نقش و اهمیت این نعمت و موهبت عظیم پروردگار عالم پی ببریم.

عبداللهی افزود: عملیات کاشت این درختان با همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شرکت‌های نفت و گاز، مدیریت جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، پالایشگاه و شهرک‌های مستقر در منطقه اجرایی شده است.

سرپرست شهرداری جم نیز در این آیین متذکر شد: برحسب دستورات استاندار بوشهر عملیات اجرایی کاشت ۳۰ هزار اصله درخت در شهرستان جم آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال کاشت این ۳۰ هزار اصله نهال نیز به پایان برسانیم.

احمد علمداری خاطر نشان کرد: درختان از نوع نارنج، زیتون، لیمو، بلوط و… است که در شهرستان کاشت می‌شود.