- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

سهم آن گوساله را هم بدهید لطفا!

سرانه مصرف شیر در ایران یک چهارم سرانه مصرف کشورهای پیشرفته اعلام شد. این نشان می دهد که این خارجی ها چقدر بد هستند. درست است که می شود از شیر گاو و گوسفند استفاده کرد اما دیگر نه تا این اندازه! سهم آن گوساله را هم بدید لطفا! نباید همه شیرها را خودمان بخوریم که!

این شیر چقدر هم شل کن و سفت کن راه انداخته است. از ابتدای سال جاری خیلی بار(!) جلسه تشکیل دادند تا هر دفعه چند درصد قیمت ها را بالاتر ببرند! البته برخی هم می گویند ای کاش شیر هم به مانند بلیط هواپیما یکباره ۶۵ درصد گران می شد و خیال همه را راحت می کرد؛ بالاخره مرگ یکبار، شیون یکبار!

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو مصرف شیر در ایران را ۸۵ تا ۹۰ لیتر در سال اعلام کرده است و افزود: “این سرانه در کشورهای پیشرفته دنیا ۴ برابر ایران است.

در همین مورد چندین نظریه داریم:

نظریه A: اصلاً مگر هر کاری این خارجی ها بکنند درست است؟! ۴ برابر ما شیر می خورند، خب بخورند! آنها خیلی چیزهای دیگر هم می خورند؛ یعنی ما هر چه آنها خورند و با هر مقداری، باید بخوریم؟! آخه این هم شد منطق؟!

نظریه B: این خیلی خوب است و نشان می دهد مردم کشور ما به نسبت این خارجی ها سوسول، کمتر شیر می خورند و به همین خاطر مطمئنا دهان ما کمتر بوی شیر می دهد؛ اما این خارجی ها، حتی تا لحظه مرگ خودشان را از شیر نمی گیرند و همواره دهانشان بوی شیر می دهد!

نظریه C: نکند بعدش می خواهید نتیجه بگیرید سطح رفاه آنجا بیشتر است؟! خب در عوض سرانه مصرف نوشابه و شکر در کشور ما خیلی بالاتر از آنهاست، این به آن در!

نظریه D: اینکه کاری نداره! فقط کافیست همین الآن به شیرها سه چهار برابر دیگر نیز آب اضافه شود. اینطوری هم مردم شیرکم چرب می خورند و دیگر دچار کلسترول و اینها نمی شوند و هم اینکه ۴ برابر میزان کنونی شیر مصرف می کنند و سرانه مصرف شیر در کشور بالا می رود!

نظریه E: اصلا علت اینکه عقلشان کم شده همین موضوع است. اینقدر شیر گاو خورده اند که خودشان هم به مانند آنها شده اند! اینطوری هستند دیگر!

نظریه F: این نشان می دهد که این خارجی ها چقدر بد هستند. درست است که می شود از شیر گاو و گوسفند استفاده کرد اما دیگر نه تا این اندازه! سهم آن گوساله را هم بدید لطفا! نباید همه شیرها را خودمان بخوریم که!