- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مردم عسلویه خواستار بهره‌مندی از امکانات منطقه ویژه شدند

“عسلویه نیوز” از زمان روی کار آمدن پارس جنوبی، شاهد افزایش امکانات رفاهی در این منطقه هستیم و البته این امکانات اغلب به پشت فنس‌ها و برای استفاده کارکنان و مدیران پارس جنوبی و شرکت‌های مستقر اختصاص دارد.پارس جنوبی از مناطق مهم و تعیین‌کننده و تاثیرگذار صنعت نفت و گاز کشور است و بخش عمده‌ای از درآمد کشور در این منطقه تامین می‌شود. [1]

به گزارش خبرنگار”عسلویه نیوز” هم‌اکنون و بر اساس آمار موجود بیش از ۴۴ درصد گاز کشور توسط فازهای مختلف پارس جنوبی تامین می‌شود و با راه‌اندازی فازهای جدید و در دست احداث این میزان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

از زمان روی کار آمدن شرکت‌های پارس جنوبی، شاهد افزایش امکانات رفاهی و رشد و توسعه زیرساخت‌های رفاهی در این منطقه هستیم و البته این امکانات تنها به پشت فنس‌ها و برای استفاده کارکنان و مدیران پارس جنوبی و شرکت‌های مستقر اختصاص دارد و مردم عادی و جوانان این منطقه از امکانات موجود بی‌بهره هستند و تنها دود گاز ناشی از استحصالات میعانات گازی سهم این مردم است.

اطراف هر کدام از شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس جنوبی با فنس محصور شده و در واقع این فنس‌ها حایلی بین مردمان و ساکنان عسلویه با کارکنان صنعت نفت هستند.

هم‌اکنون بیشتر شهرها و روستاهای مستقر در سطح شهرستان کنگان و منطقه عسلویه از امکانات رفاهی و تفریحی لازم برخوردار نیستند و جوانان این منطقه در حسرت امکانات بهینه ورزشی به سر می‌برند و این در حالی است که تمام شرکت‌های پارس جنوبی از آخرین امکانات رفاهی و ورزشی و تفریحی برخوردار هستند.

البته بی‌انصافی است که خدمات منطقه ویژه پارس جنوبی را در منطقه نادیده بگیریم و به ویژه با روی کار آمدن مهندس نصوری در پارس جنوبی اقداماتی برای رفاه و آسایش ساکنان اطراف پارس جنوبی انجام گرفته که تداوم این روند می‌تواند مشکلات مردم را کاهش دهد.

مردم عسلویه از امکانات منطقه ویژه بی‌بهره‌اند

یکی از جوانان شهرستان کنگان با انتقاد از کمبود امکانات رفاهی در شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با وجود امکانات بسیار خوبی که در داخل فنس‌ها وجود دارد، متاسفانه جوانان منطقه از ابتدایی‌ترین امکانات نیز بی‌بهره هستند.

عبدالمحمد بحرانی افزود: استفاده لازم از امکانات پارس جنوبی امر لازمی است و از مسئولان پارس جنوبی انتظار داریم راه را برای استفاده جوانان از این امکانات هموار کنند.

یکی از ساکنان روستایی در بخش عسلویه نیز گفت: جوانان منطقه نیازمند امکانات بیشتر و باکیفیت‌تری هستند و این امکانات و این وضعیت در شان جوانان نیست.

حمید رستمی اذعان داشت: استخر و جکوزی و چمن مصنوعی و امکانات بدنسازی و سایر امکانات رفاهی در داخل فنس‌ها قرار دارد و ما تنها دود حاصل از گازها را لمس می‌کنیم.

فرهنگی ساکن در استان بوشهر نیز بیان کرد: از شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی انتظار داریم همکاری بیشتری با فرهنگیان و دانش‌آموزان داشته باشند و حداقل امکانات را برای بازدید جوانان و نوجوانان از تاسیسات پارس جنوبی فراهم کنند.

کرامت الهی افزود: نباید تبعیضی بین مردم عادی و ساکنان اطراف پارس جنوبی با ساکنان شهرک‌های مسکونی نفت باشد و این وظیفه مسئولان است که مدیریت کنند.

تفاوت‌های فراوان امکانات درون فنس و بیرون فنس‌ها

فرماندار کنگان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در بندر کنگان اظهار داشت: تفاوت‌های زیادی بین وضعیت ساکنان اطراف فنس و داخل فنس وجود دارد و امکانات جوانان شهرستان کنگان به ویژه در روستاها محدود است.

تیمور یزدان‌شناس افزود: در شیرینو که میزبان برخی از کمپ‌های مسکونی صنعت نفت است حتی یک سالن ساده ورزشی نیز نداریم و مسئولان پارس جنوبی باید بهای بیشتری به جوانان منطقه بدهند.

وی اضافه کرد: مسئولان پارس جنوبی می‌توانند در استفاده از امکانات عمومی به مردم منطقه کمک کنند و به ویژه معلمان مجردی که در منطقه ساکن هستند می‌توانند با استفاده از امکانات اقامتی و رفاهی پارس جنوبی بر مشکلات خود فائق آیند و کمبودی را احساس نکنند.

فرماندار کنگان یادآور شد: البته با اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری و مصوبات سفرهای دولت به شهرستان، بسیاری از مشکلات رفاهی و تفریحی شهرستان مرتفع می‌شود که این امر نیازمند زمان است و انتظار داریم تا بهره‌برداری از این طرح‌ها، جوانان منطقه از امکانات موجود به نحو شایسته استفاده کنند.

مردم عسلویه نیازمند استفاده از امکانات منطقه ویژه

بخشدار ویژه عسلویه نیز بیان کرد: مردم نیازمند استفاده بهینه از امکانات موجود هستند و همه باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

عبدالله نادری افزود: بدون تردید اجرای پروژه‌ها و طرح‌های سفر مقام معظم رهبری و دولت بخش عمده‌ای از مشکلات منطقه را رفع و کمبودها را جبران می‌کند که امیدوار هستیم در این مسیر با همکاری مسئولان وزارت نفت به نتایج لازم برسیم.

مجید رضائی/مهر