- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

امام جمعه عسلویه:دشمن‌شناسی از شاخصه‌های یک بسیجی واقعی است

به گزارش عسلویه نیوز حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تبریک دهه ولایت و هفته بسیج اظهار داشت: غدیر آنچنان اهمیتی دارد که پیامبر اکرم (ص) در حجه‌الوداع در جمع مسلمانان این مسئله را ابلاغ می‌کند و می‌فرماید که حاضران به غایبان برسانند و پدران به فرزندان انتقال دهند و در واقع این امر نشان‌دهنده اهمیت موضوع و منزلت غدیر است.
وی افزود: امروز وظیفه ما به عنوان شیعه و طرفدار امام علی (ع) بسیار روشن است و باید از سیره و شیوه ایشان در اداره امور استفاده کنیم و تمام مسئولان باید از شیوه امام علی (ع) در مدیریت خود استفاده کنند.
امام جمعه عسلویه خاطرنشان کرد: حفظ بیت‌المال و رعایت عدالت اجتماعی و رفع تبعیض و فساد اداری از مهم‌ترین مواردی است که مسئولان ولایت‌مدار باید سرلوحه خود قرار دهند که ‌در دولت نهم و دهم این تفکر در حال گسترش است و مسئولان خود را به معیارهای اسلامی نزدیک کرده‌اند.
گنجی در ادامه به هفته بسیج اشاره کرد و تصریح کرد: بسیج یک تفکر ناب اسلامی و الهی است و حضرت امام راحل با تیزبینی و با تدبیر شایسته، دستور تاسیس بسیج را صادر فرمودند و در سه دهه گذشته شاهد موفقیت‌های بسیج در تمام عرصه‌ها بوده‌ایم.
وی عنوان داشت: بسیج یک فرمان الهی است که در قرآن نیز به آن اشاره شده و آیه ” واعدو لهم مااستطعتم من قوه و… ” در واقع می‌فرماید که هر چه در توان دارید آماده کنید و اشاره به انسجام و بسیج در برابر دشمن است و این امر نشانه روشنی از اهمیت بسیج است.
امام جمعه عسلویه اضافه کرد: بسیجیان باید پیرو ولایت فقیه باشند و باید با بصیرت و شناخت در صحنه حاضر باشند.
گنجی‌ دشمن‌شناسی را از شاخصه‌های یک بسیجی واقعی برشمرد و گفت: بسیجیان عزیز باید دشمن را به خوبی بشناسند تا بتوانند در برابر آن ایستادگی کنند و در واقع اگر دشمن را به خوبی نشناسیم در برابر دشمن تسلیم می‌شویم و زود شکست می‌خوریم.
وی خاطرنشان کرد: ‌بسیجیان ایران اسلامی همواره ولایت‌مدار و دشمن‌شناس بوده و هستند و هم‌اکنون نیز در خط مستقیم رهبری حرکت می‌کنند و دشمن زبون را ناکام می‌کنند.
گنجی تصریح کرد: در تهاجم فرهنگی نیز باید بسیجیان حضوری فعال داشته باشند و امیدوار هستیم که با تلاش مضاعف همه دلسوزان نظام در این عرصه موفق شویم.