- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۱۱۰ سکه​ای که به ۲۵ رسید

– جایزه جلال آل احمد که ۱۱۰ سکه برای نفرات برگزیده بود، به علت نداشتن برگزیده در هیچ رشته​ای، به ۲۵ سکه برای آثار شایسته تقدیر تبدیل شد!

به گزارشوبگردی به نقل از خبرآنلاین، پنجمین دوره جایزه جلال آل احمد در حالی برگزار شد که بازهم برگزیده ای در حوزه های مختلف نداشت! در آیین پایانی که چهارشنبه شب  در پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اسامی ۵ کتاب منتخب پنجمین جایزه جلال آل‌احمد در بخش‌های مختلف اعلام شد که همه این آثار به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شده‌اند.

دراین دوره در گروه داستان یک کتاب، در گروه نقد ادبی به طورمشترک دو کتاب و در گروه مستند نگاری به شکل مشترک دو کتاب به عنوان آثار شایسته تقدیر شناخته شده‌اند. بر اساس این گزارش کتاب «حافظ هفت» نوشته اکبر صحرایی در بخش داستان به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد. این کتاب روایتی است از سفر رهبر انقلاب به استان فارس در سال ۸۸٫

 

در بخش نقد ادبی دو کتاب «مولوی و اسرارخاموشی» نوشته علی محمدی آسیابادی و «عقل سرخ» تالیف تقی پورنامداریان به عنوان آثارشایسته تقدیر و به شکل مشترک معرفی شدند.

همچنین در گروه مستند نگاری نیز کتاب «شرح اسم» تالیف سید هدایت الله بهبودی دربخش زندگینامه های غیر داستانی و در بخش خاطره‌نگاری کتاب «نورالدین پسر ایران» تالیف معصومه سپهری به شکل مشترک به عنوان آثارشایسته تقدیر شناخته شدند. گروه تاریخ نگاری هیچ منتخبی نداشت. «شرح اسم» روایتی است از زندگی رهبر انقلاب از تولد تا ۱۳۵۷، روایتی خواندنی از زندگی شخصی و مبارزاتی آیت الله خامنه ای که این روزها در بازار نشر نایاب شده است. همچنین «نورالدین…» نیز خاطرات سید نورالدین عافی است؛ پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی که حضور دفاع مقدس را در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر ۳۱ عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهه‌های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است. نورالدین نزدیک به هشتاد ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر کوچک‌ترش جانانه برای دفاع از سرزمین خود جنگید.