- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

علت ممنوعیت تبلیغات رایتل در سیما

یک مقام مسئول وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه صدا و سیما پخش برودکست صوت و تصویر را در انحصار خود می‌داند، از پخش تبلیغات اپراتور سوم تلفن ‌همراه ممانعت می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، نزدیک به یک سال از ورود اپراتور سوم تلفن‌ همراه به بازار موبایل ایران می‌گذرد و در آستانه یک سالگی این اپراتور، از پخش تبلیغات آن در صدا و سیما ممانعت می‌شود.

این در حالی است که در ابتدای راه‌اندازی رایتل، تبلیغات این اپراتور از تلویزیون پخش می‌شد و مطرح شدن طرحی که در آن انحصار پخش برودکست صوت و تصویر در اختیار سازمان صدا و سیما قرار می‌داد، مسیر رایتل را تغییر داد.

یک مقام مسئول وزارت ارتباطات اظهار داشت: از آنجا که سازمان صدا و سیما پخش برودکست صوت و تصویر را در انحصار خود می‌داند، فعالیت رایتل را که قرار است امکان مکالمه صوتی و تصویری با سرعت بالا را فراهم ‌کند، تداخل با اختیارات خود تلقی می‌کند.

وی گفت: بر اساس این اعتقاد نیز مانع از پخش تبلیغات اپراتور سوم از تلویزیون می‌شود؛ در حالی که هم‌اکنون تبلیغات دو اپراتور اول و دوم تلفن ‌همراه،‌ به وفور از تلویزیون پخش می‌شود.

وی ادامه داد: این اختلاف بین مسئولان رایتل و سازمان صدا و سیما همچنان نیز ادامه دارد. در این بین مدیران رایتل برای حل این موضوع، در  حال رایزنی با مسئولان صدا و سیما هستند و طی نامه‌ای این موضوع را به اطلاع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسانده‌ و از آنها برای حل این موضوع درخواست کمک کرده‌اند.

وی تصریح کرد: رایزنی مدیران رایتل و مسئولان رگولاتوری با مدیران صدا و سیما برای حل این موضوع هنوز ادامه دارد و تاکنون رایتل مجوز پخش دوباره تبلیغات در تلویزیون را بدست نیاورده است.