- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

عجیب‌ترین کنترل های تلویزیون +عکس

یکی از وسایلی که در خانه ها زیاد از آن استفاده می شود کنترل تلویزیون است. این کنترل ها همیشه در یک حالت خاص و با کاربردی مشخص هستند اما گاهی طراحان این ظاهر یک شکل را عوض می کنند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، استفاده از کنترل باعث می شود تا به میزان کمتری نیاز به تحرک در مقابل تلویزیون داشته باشید. این تلویزیون ها دارای شکل های یکسانی هستند اما برخی از مهندسین و طراحان کنجکاو این شکل یکسان را نمی پسندند و از همین رو دست به طراحی کنترل های عجیب می زنند.

کنترل بالشی

این کنترل تلویزیون می تواند دو کار را برای شما به طور کامل انجام دهد. چرا که آن را هم می توانید به عنوان بالش و هم به عنوان کنترل تلویزیون استفاده کنید. این کنترل قیمتی در جدود ۴۰ دلار دارد و البته با ۵۰۰ نوع مختلف از تلویزیون ها کار می کند. اندازه بزرگ این کنترل یکی از مشکلات اصلی آن است.

کنترل ژله ای تلویزیون

این کنترل با استفاده از مواد منعطف و ژله ای مانند درست شده است و در داخل آن لامپ های خیلی کوچکی قرار دارد. این کنترل وقتی در گوشه ای رها شود مانند ژله به شکل آن نقطه در می آِید ولی با در دست گرفتن آن دوباره محکم سرجایش قرار می گیرد.

کنترل هری پاتر

اگر سری فیلم های هری پاتر را دیده باشید حتما با چوب های جادو که با خواندن وردهای خاصی اعمال مختلف انجام می دهند آشنا هستید. برخی از طراحان نیز با ایده گرفتن از این چوب کنترل هایی برای تلویزیون تولید کرده اند. این چوب ها که قیمتی نزدیک به ۱۰۰ دلار دارد با بسیاری از تلویزیون ها هماهنگ می شود.

کنترل یا فرش؟

یکی از بزرگترین کنترل های تلویزیون که تا به حال تولید شده است و در بازار نیز به فروش می رسد مدل فرش کنترلی است. این کنترل را باید روی زمین پهن کنید و روی ان بایستید تا کانال ها تعویض شوند. هدف اصلی این کنترل تحرک داشتن در حین دیدن تلویزیون است.

کنترل به وسیله مغز

یکی از عجیبترین کنترل های دنیا وسیله است که یک شرکت فناوری طراحی کرده است و می تواند به کمک امواج مغز شما کانال های تلویزیون را تعویض کند. این کنترل روی سر قرار میگیرد و امواج مغز را می خواند و با توجه به دستوری که شما داده اید عمل می کند. این شرکت گفته است این کنترل ها در آینده می توانند کاربرد زیادی داشته باشند.

کنترل دوستدار محیط زیست

چند سال پیش سونی در یک اطلاعیه از دوستداران تلویزیون درخواست کرد تا کنترلی دوستدار محیط زیست طراحی کنند. در این میان یک دانشجوی خوش ذوق کنترلی طراحی کرد که تنها با تکان دادن روشن می شود و شارژ می شود و برای تعویض کانال و یا تنظیم صدا نیز باید آنرا بالا و پایین ویا به چپ و راست حرکت