- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

“کنگان فاقد پناهگاه برای مواقع بحرانی است”

فرماندار شهرستان کنگان از نبود پناهگاه برای مواقع بحران در این شهرستان ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش “عسلویه نیوز” موضوع نشست عصر سه‌شنبه ستاد حوادث شهرستان کنگان به برگزاری مانور زلزله در مدارس بخش مرکزی و بخش عسلویه شهرستان کنگان اختصاص یافت.

در این مانور که همزمان با مدارس سراسر کشور برگزار می شود به طور نمادین مراسمی در مدارس محله گلستان (گوده) و شهر نخل تقی اجرا خواهد شد.

فرماندار شهرستان کنگان در این نشست اظهار داشت: انتظار داریم همه اعضای ستاد حوادث در هفته کاهش آثار بلایای طبیعی در مراسمی که تعیین شده است حضور فعال داشته و در موارد مختلف آسیب شناسی کنند.

تیمور یزدان شناس اضافه کرد: نیاز است که همه ما راهکارهای پیشگیرانه از حوادث و آموزش های آن را بیاموزیم و منتقل کنیم تا در روز بحران شاهد کمترین آسیب ها باشیم.

عدم وجود کارشناس بحران در فرمانداری و بخشداری شهرستان کنگان

وی با ابراز نارضایتی از عدم وجود کارشناس بحران در فرمانداری و بخشداری شهرستان کنگان افزود: نیاز است که یک کارشناس با این تخصص در فرمانداری و بخشداری شهرستان حضور مستمر و پیگیرانه داشته باشد و به ستاد حوادث کمک شایانی کند.

یزدان‌شناس ادامه داد: متاسفانه مکانی برای استقرار مردم در مواقع اضطرار و بحران وجود ندارد و این نگران کننده است و باید توجه داشت که خطر و اتفاق هیچگاه خبر نمی کند.

وی در پایان گفت: مراسم مانور زلزله در همین راستا روز چهارشنبه و راس ساعت ۱۰ صبح در آموزشگاه های شهید عاشوری گوده و ام کلثوم نخل تقی به طور همزمان برگزار خواهد شد.