- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بهروان: فوتبال ایران نمره منفی دریافت نکرد

 رئیس سازمان لیگ با بیان اینکه ایران هیچ نمره منفی در امتیازات کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشت، گفت: مطمئن باشید اگر چند ورزشگاه ما مشکل نور و اسکوربورد خود را حل می‌کردند، الان ۴ سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان را می‌گرفتیم.http://www3.varzesh3.com/admin/asp/Picture/00942393.jpg
 
غلامرضا بهروان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره سهمیه ۱+۳ ایران در لیگ قهرمانان آسیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: خوشبختانه تعداد سهمیه‌های مستقیم نسبت به سال قبل بیشتر شد که این موضوع به زحماتی که فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، اتحادیه فوتبال و مدیران باشگاه‌ها کشیده‌اند، بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه مطمئن باشید اگر بعضی از ورزشگاه‌های ما مشکل نداشتند، می‌توانستیم چهار سهمیه مستقیم بگیریم، افزود: در این بخش، ورزشگاه الغدیر اهواز به خاطر نداشتن اسکوربرد و ورزشگاه‌های راه‌آهن و اکباتان هم به خاطر کافی نبودن نور، نمره کافی را بدست نیاوردند. با این حال ما نسبت به خیلی از کشورها بهتر بودیم.

رئیس سازمان لیگ برتر با بیان اینکه ایران نمره منفی دریافت نکرده، تاکید کرد: به عنوان مثال استرالیا حدود ۷۰۰ امتیاز آورده بود که بیش از ۱۶۰ نمره آن منفی اعلام شد. به هر حال اگر ورزشگاه‌های ما این مشکلات را نداشتند، امروز چهار سهمیه مستقیم می‌گرفتیم.

وی در مورد درخواست ایران برای افزایش سهمیه‌ها تاکید کرد: بعضی از کشورها مدعی بودند در بخش پلی‌‎آف سهمیه‌های بیشتری بگیرند. ما سال گذشته فقط به خاطر چهار امتیاز کمتر سهمیه‌های‌مان را از دست دادیم، به همین دلیل امسال به مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردیم اگر بخواهید به این کشورها ارفاق کنید، باید به ما هم چهار سهمیه مستقیم بدهید.

بهروان تاکید کرد: یکی از مزایای سهمیه پلی‌آف ایران این است که کشورهای دیگر در این بخش با یکدیگر بازی می‌کنند و پس از آن نماینده ایران که تیم صبای قم است با برنده نهایی تیم‌های پلی آف دیدار می‌کند. به این ترتیب صبا با یک پیروزی می‌تواند به مرحله گروهی لیگ قهرمانان برسد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال انتخاب علی کریمی تا ساعاتی دیگر به عنوان بهترین بازیکن آسیا، خاطرنشان کرد: علی کریمی شانس دارد ولی شانس بازیکن کره ای بیشتر است.

رئیس سازمان لیگ برتردر پایان گفت: فدراسیون هم شانس زیادی برای کسب عنوان بهترین فدراسیون آسیا را دارد و ان شاء الله این عنوان را به دست می آورد.