- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اسکولاری:قهرمانی در جام‌جهانی یک‌ اجبار است

لوئیس فیلیپه اسکولاری، سرمربی جدید تیم ملی برزیل و جانشین مانو منزس در این سمت در کنفرانس خبری مراسم معارفه اش درمورد شرایط موجود سلسائو صحبت کرد.


اسکولاری که تیمش تا یک سال و نیم دیگر میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ است، در صحبت هایی دراین باره گفته:« تیم ما باید در جام جهانی ۲۰۱۴ به قهرمانی برسد.»

اسکولاری در حالی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی برزیل و جانشین مانو منزس برگزیده شد که در آخرین حضورش روی نیمکت مربیگری سلسائو در سال ۲۰۰۲ با این تیم به قهرمانی جام جهانی رسیده بود وحالا ده سال دیگر مسئولیت مشابهی را بر دوش دارد و باید در طول ۱۸ ماه پیش رو تیمی را آماده کند که در جام جهانی ۲۰۱۴ به قهرمانی برسد.

فیل بزرگ در صحبت هایی دراین باره گفت:« ما باید در جام جهانی ۲۰۱۴ به قهرمانی برسیم. در حال حاضر مدعی عنوان قهرمانی نیستیم ولی می توانیم تا آغاز این رقابتها، خودمان را مبدل به یکی از مدعیان قهرمانی نمائیم. قرار گرفتن در رده سوم یا چهارم برای کشوری که ۵ قهرمانی در جام جهانی به دست آورده، اصلا خوب نیست.»

این سرمربی ۶۴ ساله درحالی جانشین مانو منزس شد که سرمربی سابق سلسائو، تیمی جوان را برایش به ارث گذاشته که از نظر سطح عملکرد ضعیف تر از اسپانیا ، آرژانتین و آلمان بوده و این درحالی است که ۱۹۰ میلیون هوادار برزیلی توقعات زیادی از این تیم دارند.

اولین حضور اسکولاری روی نیمکت مربیگری سلسائو در دیداری دوستانه مقابل انگلیس خواهد بود. او در ادامه صحبت هایش گفت:« اگر از فشار خوشت نمی آید، بهتر است بروی و در بانک برزیل کار کنی و یا دریک گوشه به فعالیت بپردازی و یا در یک دفتر کاری بنشینی و کاری هم انجام ندهی. قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ یکی از مهمترین قهرمانی های ما خواهد بود: ششمین جام قهرمانی مان و دومین قهرمانی خانگی‌مان.»

او در بخش پایانی صحبت هایش به این نکته اشاره کرد که در سال ۲۰۰۱ که برای اولین بار مسئولیت هدایت تیم ملی برزیل را برعهده گرفت فشار بیشتری رابردوشش احساس می کرد. در آن زمان برزیل ممکن بود برای اولین بار در تاریخ رقابت های جام جهانی، از راهیابی به این تورنمنت باز بماند.