- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

لوله‌گذاری فاز ۱۹ بدون هیچ وقفه‌ای انجام می‌شود

قائم مقام شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران گفت: لوله‌گذاری فاز ۱۹بدون هیچ وقفه‌ای انجام می‌شود.

[1]

 

به گزارش ” عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، امیر سعید نجفی گفت: با وجود غرق شدن بخشی از لوله‌های فاز ۱۹ پارس جنوبی وقفه‌ای در روند عملیات لوله‌گذاری این فاز ایجاد نمی‌شود.

قائم مقام شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران با اشاره به حادثه بارج حامل لوله‌های فاز ۱۹ پارس جنوبی خاطرنشان کرد: روز سه شنبه (۷ آذر ۱۳۹۱)  یک یدک‌کش و بارج حامل لوله‌های فاز ۱۹ پارس جنوبی که در مسیر خرمشهر به سمت شناور لوله‌گذار در حرکت بود به ‌دلیل شرایط نامساعد جوی تغییر مسیر داد و در جزیره خارک پناه گرفت.

نجفی تصریح کرد: این شناور در سمت شرق جزیره خارک پناه گرفته بود اما وخیم‌تر شدن وضعیت جوی سبب نامتعادل شدن بارج شد که با اقدام به موقع یدک‌کش، بارج از غرق شدن نجات یافت ولی لوله‌هایی که روی بارج قرار داشتند، به داخل دریا افتادند.

وی ادامه داد: با توجه به این که عمق این محل (محل غرق شدن لوله‌ها) کمتر از ۲۰ متر است، بازیابی لوله‌های غرق شده آسان‌تر است.

این مسئول یادآور شد: عملیات لوله‌گذاری خط سوم پروژه فاز ۱۹ پارس جنوبی تا ۴۵ روز آینده پایان خواهد یافت.

قائم مقام شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران با بیان این که در عملیات نصب لوله‌های زیر دریایی همواره یک ناوگان متشکل از ۱۴ شناور به‌طور همزمان در حال انجام عملیات لوله‌گذاری هستند، گفت: عملیات حمل لوله از خرمشهر به سمت شناور لوله‌گذار هم اکنون به ‌وسیله ۱۰ یدک کش و بارج دیگر در جریان است و این حادثه وقفه‌ای در روند عملیات لوله‌گذاری فاز ۱۹ نخواهد داشت.

نجفی تصریح کرد: شرکت مهندسی و ساخت تأ‌سیسات دریایی ایران تاکنون بیش از یک‌هزار کیلومتر لوله‌گذاری فراساحل در پروژه‌های پارس جنوبی و دیگر میادین نفت و گاز انجام داده و با وجود سختی کار در دریا، این پروژه‌های لوله‌گذاری با موفقیت انجام شده است.