- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

رشوه قطر به نماینده آرژانتین برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲

تنها دو روز پس از انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ یک منبع خبری در آمریکا مدعی شد این کشور به نماینده آرژانتینی کمیته اجرایی فیفا رشوه داده است.

مبلغ ۷۸٫۴ میلیون دلار میزان پولی است که گویا بین فدراسیون فوتبال قطر و همتای آرژانتینی رد و بدل شده است.
خولیو گروندونا رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین در واکنش به ادعای مطرح شده ضمن طفره رفتن از حقیقت دریافت این مبلغ، کل ماجرا را تلاش قطر برای ایجاد ارتباطی مناسب بین فوتبال دو کشور توصیف کرده است.

شکست سنگین انگلیس و آمریکا در اجلاس زوریخ باعث شده رسانه‌های این دو کشور با تمام قوا پروژه تخریب قطر را آغاز کند.
در این راستا منبع خبری مذکور ادعا کرد قطر پیش از اجلاس زوریخ مبلغ ۷۸٫۴ میلیون دلار به رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین و عضو دارای حق رای کمیته اجرایی فیفا رشوه داده است.

در دو روز گذشته منابع خبری غربی و روزنامه‌های معتبر استرالیا با تیترهای توهین‌آمیز و به شدت تخریبی داشته‌های اقتصادی، فرهنگی و ورزشی کشور قطر را زیر سؤال برده و تصمیم فیفا در مورد اعطای امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر را یک اشتباه مضحک تاریخی دانسته‌اند.
ادعای مطرح شده در مورد رشوه قطر به نماینده آرژانتینی فیفا می‌تواند تبعات سنگینی به منبع خبری مذکور داشته باشد اما مشخصا و با توجه به اثبات گرفتن رشوه توسط سه نماینده اخراج شده در این کمیته نمی‌شود این خبر را از اساس مطلقا دروغ دانست.