- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برگزاری نخستین جشنواره سراسری رسانه در خردادماه سال آینده

نخستین جشنواره سراسری رسانه و صنعت نفت با هدف معرفی آثار برتر رسانه های کشور و قدردانی از تلاش های پدیدآورندگان آثار رسانه ای با موضوع صنعت نفت، خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش عسلویه نیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، نخستین جشنواره سراسری رسانه و صنعت نفت در دو بخش “عمومی” و “ویژه” و دو سطح رسانه های “سراسری” و “محلی- استانی” برگزار می شود و همه آثاری که در فاصله زمانی ۲۰ فروردین ۱۳۸۹ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ در یکی از رسانه های کشور (نشریات، خبرگزاری ها، شبکه های رادیویی و شبکه های تلویزیونی) به چاپ رسیده یا پخش شده باشد، می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
بر پایه این گزارش، مطالب رسیده حوزه “مطبوعات”، در قالب های خبر، گفت و گو، گزارش، تیتر، سرمقاله، مقاله و…، و در حوزه “خبرگزاری ها” در قالب های خبر و گزارش، و در حوزه “رادیو و تلویزیون” در قالب های خبر، میزگرد، مستند و گفت و گو ارزیابی خواهند شد.
از جمله محورهای بخش عمومی نخستین جشنواره سراسری رسانه و صنعت نفت تببین نقش صنعت نفت به عنوان پیشران اقتصادی کشور، اجرای طرح ضربتی تولید بنزین و خودکفایی به منظور مقابله با تحریم کشورهای سلطه گر، فعال سازی فازهای باقیمانده پارس جنوبی و اجرای آن از سوی پیمانکاران داخلی، نقش ایران در تامین انرژی جهان در حوزه خلیج فارس، دریای خزر و استعدادهای نهفته انرژی در آن و تقویت جایگاه اوپک در بازار جهانی نفت و نقش ایران در این سازمان عنوان شده است.
همچنین آثار و پیامدهای مثبت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر صنعت نفت با در نظر داشتن زوایای بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف انرژی در کشور، تبیین و مقایسه تحلیلی مصرف انرژی در ایران با سایر کشورها و راهکارهای مدیریت مصرف سوخت و جلوگیری از اتلاف منابع نفتی کشور، محور بخش ویژه این جشنواره را تشکیل می دهد.
آخرین مهلت برای پذیرش آثار در نخستین جشنواره سراسری رسانه و صنعت نفت ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ است و تعداد آثار ارسالی برای شرکت در هر یک از رشته ها حداکثر ۳ اثر است.
دبیرخانه نخستین جشنواره سراسری رسانه و صنعت نفت به شماره تلفن های ۶۶۱۵۴۹۰۲ و ۶۶۱۵۳۸۲۳ و نمابرهای ۸۸۹۳۹۴۷۳ و ۸۸۹۴۵۹۰۰ و به آدرس تهران، خیابان طالقانی، ساختمان مرکزی وزارت نفت، طبقه سوم، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، اتاق ۳۱۸ آماده پاسخگویی به پرسش های علاقه مندان است.