- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بدلیل نبود امکانات درمانی و بهداشتی در عسلویه ، مادر و کودک ۵ ساله اش را به کام مرگ فرستاد

به گزارش عسلویه نیوز عدم تکمیل بیمارستان تامین اجتماعی و نبود امکانات درمانی و بهداشتی در عسلویه ، مادر و کودک خردسالش را به کام مرگ فرستاد.

مردم شهر عسلویه با امضای طومار و تسلیم آن به استاندار محترم خواستار توجه بیشتر مسئولین به بزرگترین معضل اجتماعی شهر خود ، تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهر شدند.
این بیمارستان در زمینی حدود ۱۸ هزار متر مربع در موقعیتی بسیار عالی با زیربنایی حدود ۵ هزار مترمربع در سال ۸۳ کلنگ زنی آن آغاز شده که علی رغم وعده های مختلف مدیران استانی تکمیل آن امروز و فردا می شود این در حالی است که تنها مرکز بهداشتی و درمانی عسلویه فاقد هرگونه امکانات اولیه می باشد بطوری که چند روز پیش مادر و کودک خردسالش در اثر انحراف خودرو و بدلیل نبود امکانات تنفسی جان باختند و دو نفر دیگر به شدت زخمی شده که از مرکز درمانی عسلویه به بیمارستان امام خمینی شهرستان کنگان و سپس به بوشهر منتقل می شوند. این حادثه تاسف برانگیز خود مزید برعلت گردید تا بار دیگر مردم در محل درانگاه تجمع نمایند و نارضایتی خود را از نبود بیمارستان اعلام نمایند.
امام جمعه عسلویه نیز در خطبه های سیاسی خود در روز جمعه به عدم تکمیل بیمارستان تامین اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: بنده همیشه و بصورت مکرر در خطبه های خود این مشکل را عنوان نموده و از مسئولین ذیربط خواسته ام که برای بیمارستان تامین اجتماعی چاره ای بیندیشند و باید اعتراف کرد که بعنوان یک معضل برای مردم تبدیل شده است.
آقای نادری بخشدار عسلویه مرد پرتلاش و سختکوش این شهر نیز در سفر های متعدد هیئت دولت به استان و جلسات مهمی که در استان و شهرستان برگزار می شود حضور داشته و بصورت مکرر از عدم تکمیل بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه سخن گفته اند طوریکه در سفر ریاست محترم جمهوری به عسلویه جهت افتتاح پروژه ها شخصاً به رئیس جمهور جناب آقای احمدی نژاد گزارشی از آخرین وضعیت بیمارستان تامین اجتماعی ارائه نمودند و قول مساعد دریافت نمودند که بیمارستان به زودی راه اندازی می شود اما با گذشت حدود یکسال از این ماجرا مردم را وادار به تهیه طومار و اعلام تجمع جلو درب بخشداری نمود تا بلکه با از این طریق جوابی از مسئولین دریافت نمایند.
این نکته را بایستی یادآور شد که استاندار محترم در اردیبهشت ماه ۸۹ در نشست شوراهای اسلامی شهرستان کنگان حضور داشتند از بیمارستان ۳۲ تختخوابی عسلویه که ۸۰% پیشرفت فیزیکی داشته و تنها ۲۰% باقی مانده است وعده داد این بیمارستان به زودی تکمیل و راه اندازی خواهد شد که عملاً هیچگونه کار خاصی صورت نپذیرفته است و این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. وجود بیمارستان و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی حق مردم این منطقه است که حمایت خود را همیشه از ولایت فقیه با حضور در همه عرصه ها اعلام نموده اند است.
از آنجایی که سازمان تامین اجتماعی در عسلویه بیش از ۱۳ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی دارد و از طرفی فاقد هرگونه مرکز درمانی می باشد ضرورت تسریع در تکمیل و بهره برداری از این بیمارستان با توجه به فراهم بودن جمیع شرایط بسیار واضح و مبرهن است.
امید است مسئولین استان و شهرستان در سالی که مقام معظم رهبری دامت برکاته آن را به سال همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری نموده اند همت و کار مضاعف را از خود نشان داده و به بزرگترین مشکل مردم که بعنوان یک معضل برای این بخش تبدیل گردیده پایان دهند.