- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

امام جمعه بوشهر: امسال شور حسینی همراه با شعور حسینی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر اظهار داشت: عاشورای حسینی در نقاط مختلف استان با شور بسیار زیادی برگزار شد که جا دارد از هیئت‌های مذهبی و متولیان امور تقدیر کنیم.
وی افزود: مردم دیندار و ولایت‌مدار استان بوشهر در عزاداری امسال حماسه‌ای دیگر آفریدند و در تمام مراسم‌ها نشان دادند که عاشق ائمه اطهار (ع) و امام حسین (ع) هستند.
امام جمعه بوشهر ادامه داد: امسال شور حسینی همراه با شعور حسینی بود و این امر نشان‌دهنده بصیرت و معرفت مردم ولایت‌مدار استان بوشهر است.
صفایی‌بوشهری در ادامه با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه عنوان داشت: حوزه و دانشگاه تاثیرگذاری بسیار والایی دارند و در واقع این دو مرکز سرچشمه علم و فناوری و مرجعیت علمی هستند.
وی اظهار داشت: وحدت این دو مرکز که از شاخصه‌های مهم توسعه به شمار می‌روند نه تنها موجب خودکفایی علمی می‌شوند بلکه استقلال کشور در ابعاد گوناگون، مدیریت متعالی، نظریه‌پردازی نوین و مرجعیت علمی را نیز به دنبال دارند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه همچنین با محکوم کردن اقدام تروریستی تاسوعای حسینی در چابهار اضافه کرد: مردم شریف و ولایت‌مدار ایران اعم از شیعه و سنی دارای شعور بالایی هستند و تحت تاثیر این اقدامات قرار نمی‌گیرند.
صفایی‌بوشهری گفت: این گونه اقدامات که با هدایت جریان سلطه و با هدف تفرقه میان مذاهب است هیچ تاثیری در وحدت مسلمانان ندارد.
وی ابراز داشت: شیعه و سنی در نقاط مختلف ایران اسلامی با تبعیت از مقام معظم رهبری به راه خود ادامه می‌دهند و دشمنان نمی‌توانند با این اقدامات وحشیانه و اختلاف‌برانگیز به وحدت ما خدشه‌ای وارد کنند.