- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از واگذاری دو فروند یدک کش به بنادر بوشهر و عسلویه خبر داد.

به گزارش عسلویه نیوز و به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست بررسی مسائل و مشکلات بنادر استان بوشهر، از واگذاری دو فروند یدک کش به بنادر بوشهر و عسلویه خبر داد.

سعید ایزدیان که در راس هیاتی متشکل از مدیران کل حوزه معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به بوشهر سفر کرده بود، در این خصوص گفت: از این شناورها یک فروند در آینده نزدیک در اختیار بندر بوشهر قرار خواهد گرفت و در خصوص بندر عسلویه نیز جهت اجاره یک فروند یدک کش ۴۴۰۰ اسب بخار در کوتاه مدت اقدام خواهیم کرد تا پس از تصویب در هیئت عامل و بررسی گزینه های مختلف یدک کش مناسب برای بندر عسلویه خریداری شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: علیرغم انجام طرح های توسعه ای عظیم و افزایش دو برابری ظرفیت در بندر بوشهر با کمبود شناورهای یدک کش در این بندر روبرو هستیم.

محمد راستاد همچنین با اشاره به ترافیک سنگین کشتی ها در بندر عسلویه اضافه کرد: در بندر عسلویه برای حفظ اقتدار و حاکمیت سازمان بنادر و دریانوردی که بر اساس نص صریح قانون به این سازمان تفویض شده است، وجود شناورها و تجهیزات خدماتی از جمله یدک کش های پرقدرت ضروری است.