- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

افزایش ۱۰ درصدی تولید و کاهش قیمت مرغ در بازار

رئیس اتحادیه مرغ گفت: با افزایش ۱۰ درصدی تولید و عرضه گوشت مرغ، قیمت در بازار ۱۰ درصد کاهش یافت و به میانگین ۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

محمد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: با افزایش ۱۰ درصدی تولید و عرضه گوشت مرغ، قیمت در بازار ۱۰ درصد کاهش یافت و به میانگین ۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسید در حالی که قبلا به قیمت ۳ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شد.
رئیس اتحادیه مرغ در پاسخ به اینکه آیا کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار به دلیل حمایت‌های دولت بوده است، گفت: کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار به دلیل افزایش تولید و عرضه است.
وی افزود: با توجه به اینکه برنامه‌های اجرای هدفمندی یارانه‌ها از سال‌ها پیش در دست اقدام بود اتحادیه مرغ در این مقطع توانسته است تولید مرغ در کشور را تا ۱۰ درصد افزایش دهد.
یوسفی گفت: البته وزارت بازرگانی هم به رغم مخالفت‌های این اتحادیه اقدام به واردات از کشورهایی مانند برزیل و ترکیه کرده که بخشی از آن وارد کشور شده و بخشی هم طی روزهای آینده وارد خواهد شد.
یوسفی میزان کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار را ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: هر کیلوگرم گوشت مرغ قبلا ۳ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شد در حالی که امروز این قیمت میانگین ۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.
رئیس اتحادیه مرغ افزود: دولت در قبال افزایش قیمت سوخت و در جهت حمایت از تولید‌کنندگان باید حمایت‌های ویژه‌ای از بخش تولید داشته باشد.