- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مدیر‌عامل جدید پارس جنوبی منصوب شد

در حکمی از سوی مسعود میرکاظمی وزیر نفت، سید پیروز موسوی به عنوان مدیر‌عامل جدید منطقه ویژه پارس جنوبی منصوب شد.

سید پیروز موسوی لحظاتی پس از این انتصاب در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه ضمن تایید خبر انتصاب خود به عنوان مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: با حکم وزیر نفت و با توکل بر خداوند این مسئولیت را پذیرفته‌ام و امیدوار هستم که با همکاری همه دلسوزان استان بوشهر و کشور بتوانیم در پیشبرد اهداف بلند توسعه پارس جنوبی موفق شویم.
وی افزود: هر‌گونه خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی افتخارآمیز است و آماده خدمتگزاری به مردم شریف ایران و استان بوشهر هستیم و برای این مهم نیازمند همکاری و همفکری همه دلسوزان هستیم.
مدیر‌عامل جدید منطقه ویژه پارس خاطرنشان کرد: در ۱۸ ماه گذشته در کنار جناب سوری تجارب ارزشمندی کسب کردیم و برای توسعه زیرساخت‌های منطقه و توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی، پارس شمالی و پارس کنگان آمادگی کامل داریم.
موسوی یادآور شد: تمام تلاش خود را برای جبران عقب‌ماندگی توسعه میدان مشترک گازی به کار می‌بندیم و به فضل خدا حق ملت ایران را می‌گیریم و در توسعه پارس جنوبی از رقیب خارجی خود جلو می‌افتیم.
وی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم و با تلاش مضاعف و همت مضاعف به سمت فتح قله‌های بلند حرکت کنیم.
بر اساس این گزارش، عصر چهارشنبه و با حکم وزیر نفت، سید پیروز موسوی به عنوان مدیر‌عامل جدید پارس جنوبی جایگزین موسی سوری مدیرعامل سابق این منطقه شد.
در بخشی از حکم وزیر نفت خطاب به سید پیروز موسوی آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی و با استناد به مصوبه مجمع عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به موجب این حکم به سمت مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره آن سازمان منصوب می‌شوید. در بخش دیگری از این حکم آمده است: تهیه طرح جامع توسعه پایدار منطقه و ساماندهی فعالیت‌های پشتیبانی و زیربنایی آن با مشارکت و همکاری شرکت‌های تابعه وزارت نفت مستقر در منطقه و ذی‌نفعان کلیدی، ساماندهی طرح جامع اراضی منطقه و اعمال حق مالکیت بر آنها به نمایندگی وزارت نفت، برنامه‌ریزی و پیگیری در راستای تامین پایدار و قابل اطمینان خدمات عمومی مورد نیاز شرکت‌های مستقر در منطقه و برنامه‌ریزی، هماهنگی و مدیریت یکپارچه مجتمع بندری پارس و پروازهای فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس و تسهیل در توسعه صادرات و واردات کالا در منطقه از مهم‌ترین وظایف این مدیریت است.
مسعود میرکاظمی در ادامه این حکم یادآور شده است: اجرای طرح‌های صرفه‌جویی انرژی و بهره‌برداری بیشتر از منابع انرژی و ایجاد همسویی و هماهنگی در تمام فعالیت‌های سازمانی منطقه ویژه و پشتیبانی مستمر در راستای ایجاد بستر مناسب و تسریع در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تولید و توسعه، جلب مشارکت بیشتر بخش خصوصی و تامین منابع مالی از داخل و خارج کشور و ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مجتمع‌های مستقر در منطقه نیز از دیگر وظایف این مدیریت است.
وزیر نفت در این حکم تصریح کرده است: تمام شرکت‌ها، سازمان‌ها و واحدهای صنعت نفت مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ارتباط با حوزه‌های اعلام شده فوق مکلف به همکاری و هماهنگی با سازمان منطقه ویژه هستند.