- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جهانبخش|عسلویه، خارک و دلوار شایستگی شهرستان شدن دارند

استاندار بوشهر گفت: بخش های خارک، عسلویه و دلوار از جمله مناطقی هستند که بدلیل کارکرد ملی و قابلیت های متعدد، شایستگی ارتقا به شهرستان را دارند هرچند ممکن است شرایط احراز تعیین شده را نداشته باشند.

 محمد حسین جهانبخش با بیان این که ارتقای شهر و بخش های واجد شرایط در دستور کار استانداری بوشهر است اظهارداشت: برای تحقق این مهم، در چارچوب قانون از طریق وزارت کشور و دولت مراحل خود را طی می کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برخی از روستاهای این استان نیز واجد شرایط ارتقا برای تبدیل شدن به شهر هستند که این مهم در حوزه معاونت عمرانی در دست بررسی است.

جهانبخش ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز نقش مهمی در تسریع و یا کند شدن روند ارتقای روستا، شهر و بخش در حوزه های انتخابیه خود را دارند.

وی همچنین از آمادگی انجام سومین دور سفر استانی هیات دولت به استان بوشهر خبر داد و گفت: این مهم به مسوولان نهاد ریاست جمهوری اعلام شده است و قطعا تا پایان سال هم جشن هسته ای و هم سومین دور سفر استانی هیات دولت به بوشهر انجام می شود.

استاندار بوشهر افزود:هم اینک ۹۵درصد مصوبات سفر نخست و ۷۵درصد مصوبات دور دوم سفر استانی هیات دولت به این استان اجرایی شده است و نسبت به بسیاری از استانها در اجرای مصوبات استانی دولت جلوتر هستیم.