- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برگزاری مسابقات شطرنج ادارات در دهه فجر امسال

رئیس هیئت شطرنج استان بوشهر از برگزاری مسابقات شطرنج ادارات استان بوشهر در دهه فجر امسال خبر داد.

عسلویه نیوز، سید ‌ایمان بکا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شطرنج از ورزش‌های فکری است که در چند سال اخیر در استان بوشهر جایگاه خود را پیدا کرده و جوانان و نوجوانان استقبال خوبی از این ورزش داشته‌اند.
وی افزود: در سال جاری شاهد اجرای چند دوره مسابقه شطرنج توسط هیئت شطرنج بودیم که استقبال جوانان و نوجوانان به اندازه‌ای بود که نمی‌توانیم پاسخگوی علاقه‌مندان و ورزشکاران باشیم.
رئیس هیئت شطرنج استان بوشهر در ادامه از کمبود امکانات به ویژه امکانات مالی شطرنج استان گلایه کرد و عنوان داشت: حمایت مالی خوبی از شطرنج استان نشده و بودجه شطرنج استان بوشهر جوابگوی هزینه‌های این رشته نیست و در یک سال گذشته برای برگزاری یک دوره مسابقه نیز مشکل داشته‌ایم و تمام مسابقات را با زحمت و با همکاری و همیاری مردم و علاقه‌مندان برگزار کرده‌ایم که زیبنده ورزش شطرنج استان نیست.
بکا تصریح کرد: از نظر بودجه در وضعیتی قرار داریم که حتی برای خرید ساعت شطرنج و همچنین برای اجاره سالن نیز با مشکلات شدید مالی مواجه هستیم و واقعا علاقه‌مندان این رشته با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند و از متولیان امور ورزش استان انتظار داریم که ما را مورد توجه قرار دهند.
وی از برگزاری کلاس شطرنج در مدارس خبر داد و عنوان داشت: با برنامه‌ریزی که انجام شده و با هماهنگی مدیر‌کل آموزش و پرورش استان، در نظر داریم که در مدارس استان بوشهر کلاس‌های آموزشی شطرنج را برگزار کنیم و اعتقاد داریم که از درون مدارس می‌توانیم افراد شایسته‌ای را شناسایی کنیم و به جامعه ورزش شطرنج معرفی کنیم.
رئیس هیئت شطرنج استان بوشهر از برگزاری مسابقات شطرنج ادارات استان در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت سی و سومین بهار آزادی در دهه مبارک فجر امسال، در نظر داریم نسبت به برگزاری یک‌ دوره مسابقه شطرنج برای کارکنان ادارات در قالب مسابقات تیمی ویژه بانوان و آقایان اقدام کنیم.
بکا افزود: اداره کل کار و امور اجتماعی و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در این مسابقات با ما همکاری بسیار نزدیکی دارند و ادارات علاقه‌مند به شرکت در این مسابقات باید مدارک خود را تا ۲۸ دی ماه به اداره کل کار و امور اجتماعی استان ارسال کنند.
وی ابراز داشت: این مسابقه به منظور گسترش ورزش شطرنج در بین ادارات و نهادها برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که استقبال بسیار خوبی از این مسابقات شود.
بکا خاطرنشان کرد: رشد کمی و کیفی شطرنج از مهم‌ترین اولویت‌های این هیئت است و از تمام دست‌اندرکاران و دلسوزان استان انتظار داریم که ما را مورد حمایت خود قرار دهند.