جهش تولید همراه با رکوردی جدید در پتروشیمی پارس
تاريخ ارسال خبر : 28 ژانویه 2021 | ساعت 10:47 | کد خبر: 36732 | sv671 | چاپ این مطلب

رئیس بهره برداری شرکت پتروشیمی پارس گفت: این شرکت شامل سه واحد استحصال اتان، اتیل بنزن و استایرن منومر است که در مجموع ۴ میلیون و ۲۳۵ هزار تن محصول در سال تولید می‌کند.

داوود حیاتی با بیان اینکه تا دی ماه امسال موفق شدیم برای اولین بار رکورد ۱۵ سال گذشته در تولید را بشکنیم اظهار داشت: طبق آمار‌های جهانی، متوسط ظرفیت اسمی تولید صنایع شیمیایی در جهان، ۸۳ درصد و در آمریکا ۷۸ درصد است و ما توانستیم برای اولین بار این رکورد را به نام پتروشیمی پارس با دستیابی به صد درصد ظرفیت اسمی به ثبت برسانیم.

وی از ثبت رکورد تولید بی وقفه استایرن منومر با بیش از ۶۸۵ روز تولید مستمر خبر داد و گفت: این مهم باتوان مهندسی ایرانی و خودکفایی در تولید این محصول منومری، برای اولین بار در جهان رخ داده که در نوع خود بی سابقه است.

حیاتی افزود: پتروشیمی‌پارس قصد دارد در آینده نزدیک با راه اندازی یک واحداستحصال دیگر از خام فروشی ال پی جی جلوگیری و با تولید محصولات باارزشی، چون پروپیلن و پلی پروپیلن سالانه ۲۲۰ میلیون دلار سود خالص آینده کشور کند.

وی گفت:این دو طرح که مطالعات آن‌ها به پایان رسیده از سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.

حیاتی افزود: مجتمع پتروشیمی پارس علاوه بر تولید اتان، محصولات با ارزش دیگری، چون پروپان بوتان و گسولین برای خوراک دیگر مجتمع‌ها تولید می‌کند.

مجتمع پتروشیمی پارس در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دی ۱۳۷۷ در عسلویه تاسیس و فعالیت‌های اجرایی آن از سال ۱۳۷۸ آغاز شد. کل سرمایه‌گذاری ارزی انجام شده برای اجرای این طرح صنعتی، ۷۲۰ میلیون دلار و سرمایه‌گذاری ریالی انجام شده ۲۸۳۵ میلیارد ریال بوده است/صدا و سیما

➖ عسلویه نیوز:
t.me/assaluyehnews
🌐 به واتساب عسلویه نیوز بپیوندید


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ