- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

پایانه مسافربری پارس به بهره برداری می رسد

پایانه مسافری پارس مستقر در منطقه ویژه پارس در ایام مبارک دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد و با استقرار شرکت های مسافربری و زیر نظر مدیریت پایانه های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسان منطقه ویژه پارس، سرپرست مدیریت پارس ۱ (پارس جنوبی) منطقه ویژه پارس با اعلام این خبر افزود: پایانه مسافری پارس از سوی سازمان منطقه ویژه پارس با صرف ۹۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده که پس از بهره برداری تمام شرکت های مسافربری موجود در عسلویه در این پایانه مستقر می شوند.

مهندس دولتی زاده ادامه داد: پایانه یاد شده در زمینی به مساحت هشت هکتار واقع در منتهی الیه ضلع غربی منطقه ویژه پارس احداث شده که برای استقرار هشت شرکت مسافربری طرحی و ساخته شده است؛ این پایانه دارای بخش های مختلف خدماتی و تجاری در سالن پایانه و بخش های پشتیبانی در محوطه است.

وی با بیان اینکه پس از بهره برداری از پایانه یاد شده، چهار شرکت مسافربری در آن مستقر خواهند شد گفت: شرکت های مسافربری ساحل پیمای نخل تقی، میهن نور آریا عسلویه، مهرورزان ساحل کنگان و تک سفر نخل تقی با استقرار در پایانه مسافری پارس از هفته آینده کار جابجایی مسافران به تمامی نقاط ایران را انجام خواهند داد.

وی یادآور شد: به منظور کمک به شهرداری های عسلویه و نخل تقی، یک شرکت سرمایه گذاری طرف قرارداد با سازمان منطقه ویژه، تا پایان امسال، کار جابجایی و انتقال مسافران از عسلوی و نخل تقی به پایانه مسافربری پارس را بر عهده خواهد داشت.

پایانه مسافری پارس در مجاورت روستای شیرینو قرار دارد.