- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

افزایش روزانه ۲۸۰ هزار بشکه میعانات گازی به ظرفیت تولید پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی از افزایش روزانه ۲۸۰ هزار بشکه میعانات گازی به ظرفیت تولید پارس جنوبی خبر داد.

علی‌اکبر شعبان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مراکز عملیاتی صنعت نفت است و هر روزه شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این منطقه هستیم.

وی با تبریک ایام دهه فجر افزود: دهه فجر یادآور رشادت مردم و پایداری و مقاومت ملت در برابر رژیم طاغوت است و گرامیداشت دهه فجر امری ارزشمند و مهم است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه با اشاره به افزایش کمی و کیفی تولیدات در مجتمع گازی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی شاهد تولید روزانه ۱۷۵ میلیون متر مکعب گاز شیرین و ۸۵ میلیون متر مکعب گاز ترش خشک برای تزریق به میدان نفتی آغاجاری هستیم که این میزان با راه‌اندازی فازهای جدید افزایش می‌یابد.

شعبان‌پور از تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه میعانات گازی خبر داد و تصریح کرد: در مجتمع گازی و با فعالیت ۱۰ فاز موجود در حال حاضر روزانه پنج هزار و ۲۰۰ تن اتان، ده هزار و ۵۰۰ تن ال‌پی‌جی و هزار و ۴۰۰ تن گوگرد تولید می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی فازهای در دست اجرا گفت: با راه‌اندازی این فازها ظرفیت تولید گاز و میعانات گازی و سایر تولیدات به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه ۱۷ میلیاردفوت مکعب گاز در مجتمع گازی خبر داد و افزود: با راه‌اندازی سه پالایشگاه در حال احداث میزان ظرفیت دریافت گاز ترش از میدان گازی پارس جنوبی در ۴ سال آینده به روزانه ۱۷ میلیارد فوت مکعب یعنی ۴۸۰میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد.

شعبان‌پور یادآور شد: ظرفیت تولید روزانه گاز شیرین نیز به ۳۲۵ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

وی از افزایش روزانه ۲۸۰ هزار بشکه میعانات گازی به ظرفیت تولید پارس جنوبی خبر داد و اذعان داشت: با راه‌اندازی شش فاز در دست اجرا، میزان تولید میعانات گازی از روزانه ۴۰۰ هزار بشکه به تولید روزانه ۶۸۰ هزار بشکه میعانات گازی افزایش می‌یابد که رقمی بسیار ارزشمند است.

این مسئول بیان کرد: صنعت نفت در مسیر رشد و شکوفایی قرار دارد و با وجود تهدیدات و تحریم‌های بین‌المللی روز به روز وضعیت صنعت نفت بهتر و مقتدرتر می‌شود و دشمنان نمی‌توانند ما را تضعیف کنند.