- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ابهایی که باز هم هدر رفتند

عسلویه نیوز ، با اجرای طرح آبخیزداری می توان از هدر رفت آبهای رودخانه های شهرستان  جم جلوگیری کرد  و با اجرای  این  طرح عظیم  می توان به منابع آبی سفره های زیر زمینی  شهرستان جم کمک شایانی کرد
با توجه به خشک سالی در سالهای اخیر و کم شدن منابع آبی سفره های زیر زمینی اجرای طرح آبخیزداری در شهرستان جم بسیار ضروری است
کم شدن آب چاه های کشاورزی مشکلات زیادی را برای کشاورزان منطقه ایجاد کرده که همه اینها ضرورت اجرای طرح آبخیزداری در شهرستان جم را افزایش می یابد.

با توجه به جاری شدن رودخانه عظیم شهرستان جم در زمستان سال جاری  اگر طرح ابخیزداری در این شهرستان اجرا شده بود می توانستیم  با ذخیره آب این رودخانه تا حدوذ زیادی مشکلات کم آبی را در شهرستان جم برطرف کنیم و به طور اساسی منابع آبی سفره های زیر زمینی در شهرستان را تقویت کنیم.
یکی از کشاورزان بخش ریز در گفتگو با خبرنگاران گفت : به علت کم شدن آب چاه کشاورزی مجبور شدم که شغل کشاورزی را رها کنم چون به شدت با کمبود آب مواجهه بودم.
یکی دیگر از کشاورزان پرتلاش بخش ریز گفت خوشبختانه با جاری شدن رودخانه عظیم در بخش ریز شاید تا حدودی کمبود اب چاه کشاورزی من برطرف شود ولی اگر طرح ابخیزداری در بخش ریز اجرا شده بود همه ابهای این رودخانه ذخیره می شد و به سفره های زیرزمینی بخش ریز کمک زیادی می کرد.
اجرای طرح ابخیزداری در بخش ریز باعث توسعه و پیشرفت بخش ریز خواهد شد