- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

فرماندار کنگان: آمار نیروهای بومی در پارس‌جنوبی غیرواقعی است

فرماندار کنگان با اشاره به بیکاری بخشی از نیروهای بومی افزود: برخی آمارهای شرکت‌ها در اشتغال نیروهای بومی صوری و غیرواقعی است.

تیمور یزدان‌شناس بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کنگان در شهر عسلویه اظهار داشت: همه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی برای رفاه و امنیت مردم تلاش می‌کنند و در سال‌های گذشته این روند با شتاب بیشتری تداوم داشته است.

فرماندار کنگان با اشاره به بیکاری بخشی از نیروهای بومی افزود: برخی آمارهای شرکت‌ها در اشتغال نیروهای بومی صوری و غیرواقعی است.

یزدان‌شناس خاطر نشان کرد: در بازدید از چند فاز پالایشگاهی برایم روشن شد که این افراد به اسم بومی مشغول کار شده‌اند در حالی‌که اصالتا بومی استان نبوده و حتی برخی از آنها ساکن استان بوشهر نیستند.

وی ادامه داد: مسئولان ذیربط به‌ویژه جذب نیروی انسانی شرکت‌ها باید در به‌کارگیری نیروها دستور و مصوبه دولت مبنی بر اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی را مدنظر قرار دهند.

فرماندار کنگان یادآور شد: اعتقاد دارم نداشتن مدرک لازم از سوی نیروهای بومی تنها به یک بهانه برای جایگزینی نیروهای غیربومی تبدیل شده است.

وی همچنین با اشاره به عزم جدی وزیر نفت، استاندار بوشهر، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر و نیز مدیرعامل سازمان منطقه ویژه مبنی بر اصلاح وضعیت اشتغال نیروهای بومی گفت: امید می‌رود با جدیتی که مسئولین مربوطه دارند این مسئله ساماندهی و دغدغه جوانان بومی حل شود.

فرماندار کنگان همچنین با اشاره به برنامه‌های دهه فجر بیان کرد: برنامه‌های دهه فجر به گونه‌ای تدارک دیده شود که این دهه، دهه شور و نشاط و امید مردم باشد.

یزدان‌شناس با اشاره به ضرورت تعمیق ارتباط مسئولین با مردم گفت: دهه فجر فرصتی برای استحکام پیوند مسئولین با ولی‌نعمتان خود یعنی مردم است.

وی با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه مهم و ضروری است حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای است.

فرماندار کنگان خاطر نشان ساخت: همه دستگاه‌ها مکلفند زمینه لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با نشاط را فراهم کنند./منبع:فارس