- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اروپای زیر صفر دست به دامان فوتبال شد

مدتی است که بحران شدید اقتصادی و موج اعتراضات مردم اروپا با بحران سرما گره خورده و مردم از ثروتمندان عرصه فوتبال انتظار کمک دارند.

خبرگزاری فارس: حل معمای بی‌پولی در مستطیل سبز/ اروپای زیر صفر دست به دامان فوتبال شد

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، گزارش تکان دهنده روزنامه‌های اسپانیایی از وضعیت معیشت مردم در اروپا همزمان با موج نگران کننده سرما و کمبود انرژی و سوخت در این قاره نشان از بحران جدی و پیچیده‌ای دارد که بدون تردید به موج اعتراضات مردمی علیه نظام سرمایه‌داری در کشورهای غربی دامن خواهد زد.

در این میان روز گذشته انتشار گزارشی از وضعیت استادیوم‌های فرانسه بسیاری از کارشناسان اجتماعی در اروپا را به فکر وادار کرد، دمای هوا زیر صفر رفته و با توجه به پیش‌بینی‌های موجود خیال صعود ندارد، هواداران دو آتشه تیم‌های شاغل در لوشامپیونه نیز در چنین وضعیتی نقدینگی محدود خود را به جای بلیت استادیوم به خرید سوخت و مواد غذایی اختصاص می‌دهند.

با آغاز فصل سرما در فرانسه و در چند هفته گذشته تعداد هواداران حاضر در استادیوم‌های این کشور حداقل ۳۰ درصد کاهش داشته و صحنه‌های التماس مردم در کنار اتوبوس بازیکنان برای دریافت پول معمولا در سایت‌های خبری دولت فرانسه منعکس نمی‌شود.

هواداران دو تیم بارسلونا و رئال مادرید که معمولا بلیت بازی‌ها را با قیمت بیشتری تهیه می‌کنند تا به تیم خود کمک کرده باشند در دو هفته گذشته نه تنها با شکستن درب ورودی برنابئو، بدون بلیت وارد استادیوم و با پلیس درگیر شده‌اند بلکه با در دست داشتن پلاکاردهایی از مقامات باشگاه رئال مادرید خواسته‌اند تا به هواداران رسمی خود کمک مالی کنند.

گران شدن سوخت و کمبود آن در انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه در عرصه ورزش نیز مشهود است و مردم از شدت سرما نه تنها با استادیوم‌ها قهر کرده‌اند بلکه حتی برای تماشای بازی‌های مورد علاقه خود به رستوران‌ها نیز نمی‌روند، هزینه خرید کارت‌های تلویزیونی نیز برای مردم بالا است و ندیدن بازی‌های تیم مورد علاقه جوانان باعث می‌شود تا برای تخلیه هیجانات خود به دنبال میدان دیگری بگردند.

در این میان برخی از فوتبالیست‌های معروف جهان فوتبال از جمله مسی، آخرو، رونالدو، کاکا، اوزیل و پویول با اختصاص بودجه و جمع‌آوری کمک‌های حامیان مالی باشگاه‌های خود سعی در کمک رسانی به مردم دارند.