- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

انقلاب بحرین یک ساله شد

هزاران بحرینی در اولین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه به سمت میدان اللؤلؤه (شهدا) به حرکت درآمدند تا با شرکت در تظاهراتی گسترده بر تداوم راه انقلاب تاکید کنند و این درحالی است که به جز پایتخت دیگر مناطق بحرین نیز صحنه اعتراض‌های مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است.


به نقل از پایگاه اطلاع رسانی راصد، هزاران بحرینی در راستای آمادگی برای بزرگداشت سالروز قیام مردمی بحرین در ۱۴ فوریه به سمت میدان اللؤلؤه (شهدا) به حرکت در آمدند تا با برگزاری تظاهراتی مسالمت‌امیز اعتراض خود را نسبت به سرکوبگری‌های رژیم آل‌خلیفه بیان کنند.

این تظاهرات همچون دیگر اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردمی در بحرین با یورش نیروهای امنیتی و نظامی آل‌خلیفه مواجه شد که با هدف متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان و ممانعت از ورود آنها به میدان اقدام به شلیک انواع گاز اشک‌اور و سمی به سوی آنها کردند.

اما دیگر مناطق بحرین نیز دیروز، روز ناآرامی را پشت سرگذاشت، در منطقه “السنابس” درگیری‌های شدیدی بین نیروهای امنیتی آل‌خلیفه که توسط نیروهای سپر جزیره به شدت حمایت می‌شدند، با معترضان بحرینی به وقوع پیوست.

شاهدان عینی تاکید می‌کنند که در این درگیری‌ها نیروهای آل‌خلیفه و سپر جزیره برای سرکوب معترضان بحرینی از گلوله‌های تحریم‌شده بین المللی استفاده کردند.

این درحالی است که فعالان بحرینی ظرف چند روز گذشته از اقدام عربستان برای ارسال سلاح برای سرکوب معارضان بحرینی سخن گفته و از این حیث به شدت ابراز نگرانی کرده بودند.

از سوی دیگر در منامه، پایتخت بحرین نیروهای امنیتی آل‌خلیفه منطقه “البرهامه” در نزدیکی میدان اللؤلؤه را محاصره کردند و نیروهای امنیتی و نظامی بیمشاری در این منطقه که سال گذشته شاهد به شهادت رسیدن شماری از تظاهرات‌کنندگان بحرینی بود، مستقر شدند.

شاهدان عینی می‌گویند: نیروهای امنیتی هرکس که قصد حرکت به سمت میدان اللؤلؤه را داشته باشد، بازداشت می‌کنند و به همین منظور تمام راه‌ها و خیابان‌های منتهی به میدان را مسدود کرده‌اند.

همچنین روز گذشته هزاران بحرینی به رهبری نبیل رجب،‌ فعال بحرینی راهپیمایی اعتراض آمیزی را از خیابان خلیفه بن سلمان به سمت میدان اللؤلؤه آغاز کردند که با وجود ممانعت نیروهای امنیتی و بستن پل “السیف” منتهی به این میدان تظاهرات‌کنندگان موفق شدند، از موانع موجود گذشته و خود را به اللؤلؤه برسانند.

همچنین نیروهای امنیتی آل‌خلیفه “زینب الخواجه” فعال بحرینی را که ۱۵ دسامبر گذشته با کشیدن آن بر روی زمین با استفاده از زور و خشونت بازداشت کرده بودند، برای دومین بار بازداشت کردند.

“زینب الخواجه” دختر “عبد الهادی الخواجه”، از فعالان برجسته بحرینی است که پس از ده بازداشت در ماه دسامبر آزاد شد تا روز گذشته در یکی از موانع امنیتی ایجاد شده برسر یکی از راه‌های اصلی منامه، پایتخت بحرین توسط نیروهای امنیتی آل‌خلیفه بازداشت شود.

امروز ۱۴ فوریه مصادف با اولین سالروز قیام مردمی بحرین علیه رژیم آل‌خلیفه است، ‌این قیام در ابتدا خواسته‌های خود را بر انجام اصلاحات جدی در قانون اساسی و دولت و پارلمان مطرح کرد، اما چون با سرکوب شدید بر حق خواسته‌هایش توسط رژیم آل‌خلیفه مواجه ش