- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

کارشناس اسرائیلی: حمله به ایران ما را به آینده نامعلوم می برد

روزنامه اسراییلی هاآرتص با انتشار گزارشی از سناریوهای احتمالی حمله به ایران نوشت که در صورت حمله یکجانبه اسراییل به ایران بازار بورس تل آویو به شدت سقوط کرده و اقتصاد اسراییل آینده نا معینی خواهد داشت .

به گزارش این روزنامه اسراییلی به نقل از یک کارشناس بورس در تل آویو نوشت : اما اگر آمریکا به ایران حمله و جنگ را مدیریت کند بورس اسراییل در هفته نخست جنگ سقوط می کند ، اما احتمالا از هفته دوم شاخص ها رو به بهبودی می رود.

این کارشناس می افزاید : در صورت حمله یکجانبه اسراییل به ایران اوضاع متفاوت خواهد بود چرا که ایران احتمالا با موشک های دوربرد خود به اسراییل پاسخ خواهد داد و احتمال بستن تنگه هرمز از سوی ایران بورس اسراییل را در وضعیت سقوط نامشخص قرار خواهد داد.

این کارشناس اسراییلی در ادامه نتیجه گیری می کند با توجه به اینکه اسراییل به تنهایی توانایی مقابله با حملات ایران و نیز حفاظت از شهروندانش در مقابل حملات موشکی ایران را ندارد و نیز  فاقد مکانیزم ایجاد آتش بس در یک جنگ احتمالی با ایران است ، در صورت آغاز یک جنگ یکجانبه با ایران این جنگ احتمالا ماه ها به طول انجامد و این مساله می تواند بورس اسراییل را به سقوط بکشاند.

این کارشناس اسراییلی در پایان نتیجه گیری می کند که با توجه به همه این عوامل اسراییل احتمالا به تنهایی قادر به حمله به ایران نباشد .