- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

خبرنگار خبرگزاری فارس در باکو بازداشت شد

مأموران وزارت امنیت ملی باکو با هجوم شبانه به منزل خبرنگار خبرگزاری فارس، وی را بازداشت کردند.

ماموران وزارت امنیت ملی آذربایجان پنجشنبه شب (۲ شب قبل) به منزل خبرنگار خبرگزاری فارس در باکو هجوم برده و وی را بدون هیچ دلیلی بازداشت و روانه زندان کردند.

ماموران وزارت امنیت ملی باکو در یک اقدام برنامه ریزی شده با هجوم به منطقه نارداران، علاوه بر دستگیری خبرنگار فارس، عده زیادی از فعالان سیاسی این منطقه را نیز بازداشت کردند. 

دولت آذربایجان برای ایجاد رعب و وحشت و در تنگنا قراردادن مخالفان خود، هر از چندگاهی شبانه به منازل فعالان سیاسی و شخصیت‌های برجسته هجوم برده و آنها را بازداشت می‌کند.

دولت برای اینکه از فعالیت‌های اسلامی در این جمهوری بکاهد، با اتهامات واهی افراد زیادی از فعالان را بازداشت می‌کند، دولت باکو اعلام کرده که اتهام اکثر افراد بازداشت شده جاسازی مواد مخدر در منازلشان بوده است.

در همین راستا وزارت امنیت ملی آذربایجان مدعی شده گروهی که در پنجشنبه شب در محله ناردران بازداشت شده‌اند، مواد مخدر در منازلشان یافت شده است. 

خبرنگار خبرگزاری فارس در جمهوری آذربایجان نیز در طول چندماه گذشته اخبار زیادی از اتفاقات رخ داده، اوضاع سیاسی و اقتصادی، فعالیت‌های ضد دینی و اسلام هراسی دولت باکو منتشر کرد که بارها از سوی ماموران دولت تهدید شده بود. 

جمهوری آذربایجان مدتی قبل نماینده رسمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را نیز از این کشور اخراج کرد و مانع ورود وی به باکو شد. دولت باکو سعی دارد تمامی خبرنگاران و فعالانی که با جمهوری اسلامی ایران و رسانه‌های این کشور همکاری می کنند را بازداشت و فعالیت‌های آنها را نیز متوقف کند. بازداشت خبرنگار خبرگزاری فارس نیز در همین راستاست.