- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

صدور مجوز تاسیس داروخانه‌ در بوشهر بر اساس نیازسنجی است

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: صدور مجوز تاسیس داروخانه‌ در بوشهر بر اساس نیازسنجی است. [1]

یحیی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در دشتستان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نظارت بسیار دقیق و جامعی بر نحوه توزیع و تولید دارو و غذا در سطح استان دارد و برای ساختن جامعه‌ای سالم از همه توان خود استفاده می‌کنیم.

وی افزود: تهیه و توزیع دارو امر بسیار مهمی در نظام سلامت است و معاونت دارو و غذای دانشگاه بوشهر در این راستا از تمام پتانسیل موجود بهره می‌برد.

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۹۱ داروخانه در استان فعال هستند که ۶۶ داروخانه بخش خصوصی و بقیه نیز شامل داروخانه‌های بیمارستانی و درمانگاهی و داروخانه‌های مراکز بهداشتی هستند.

رضایی تصریح کرد: این دانشگاه در تامین داروی شهروندان هیچ مشکلی ندارد و در توزیع هیچ دارویی با کمبود مواجه نیستیم و حتی در توزیع داروهای خاص نیز داروخانه‌های دولتی اهتمام ویژه‌ای دارند و امیدوار هستیم با تلاش دسته‌جمعی همه داروخانه‌ها به موفقیت لازم در این راستا برسیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر برای صدور مجوز داروخانه در نقاط مختلف استان آمادگی کاملی دارد و در هر شهرستان و شهری که نیاز به احداث داروخانه باشد نسبت به صدور مجوز اقدام می‌کنیم.

رضایی یادآور شد: توزیع داروخانه‌ها و صدور مجوز تاسیس داروخانه‌ها در استان بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و در حال حاضر نیز برای صدور مجوز داروخانه در مناطقی که قابلیت و ظرفیت لازم را داشته باشند آمادگی داریم و همکاری لازم را انجام می‌دهیم. 

این مسئول دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به راه‌اندازی سازمان دارو و غذا اذعان داشت: سازمان دارو و غذا در سطح وزارت بهداشت راه‌اندازی شده و در استان‌ها نیز به تدریج این سازمان راه‌اندازی می‌شود.

رضایی افزود: ساختمان جدید معاونت دارو و غذای استان در مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال احداث است و سازمان دارو وغذای استان نیز در این ساختمان استقرار پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: از همه ظرفیت موجود برای رضایت خاطر مردم استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را برای خدمتگزاری هدر نخواهیم داد.