- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر کنگان برگزار شد

عسلویه نیوز [1]در آیینی باشکوه جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر کنگان برگزار شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” رئیس دفتر امام جمعه کنگان ظهر امروز در آیین جشن تکلیف دانش‌آموزان دخترانه شهرستان کنگان اظهار داشت: گسترش تعالیم اسلامی امری مهم و ارزشمند است و امیدوار هستیم تربیت دینی در مدرسه و خانواده پر رنگ‌تر شود.

ابوذر حسین‌پور افزود: مقوله تربیت از ابتدایی‏‌ترین و اساسی‏‌ترین نیازهای زندگی بشری است و همه باید نسبت به تربیت صحیح فرزندان اهتمام ورزیم.

وی اضافه کرد: تنها در پرتو تربیت صحیح مبتنی بر آموزه‌های دینی است که انسان به‏عنوان موجودی هدفمند و اندیشه‌ورز به اهداف و آرمان‌های خود دست یافته و قله رفیع سعادت طلوب خویش را فتح می‏کند.

این مسئول با استناد به فرمایشاتی از ائمه معصومین (ع) خطاب به خانواده‌ها و معلمین گفت: معلمین و والدین بکوشند این معصومیت کودکانه را در فرزندان حفظ و با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی این آینده‌سازان و مادران فردا را از آفات و خطرات شیطان‌های درونی و بیرونی حفظ کنند.

حسین‌پور افزود: متاسفانه برخی مدها در پوشش و آرایش ظاهری را برخی مادران ناآگاهانه در دوران کودکی به فرزندان می‌آموزند و این مسئله کودک و خانواده را با بالا رفتن سن فرزند دچار آسیب جدی می‌کند.

وی ضمن تبریک به دانش‌آموزان و خانواده‌ها و بیان مطالبی پیرامون نماز اول وقت و برخی واجبات دینی اظهار داشت: دستیابی به مدال افتخار عبودیت و تسلیم در سایه‌سار تربیت دینی میسر است.

مداحی، اجرای سرود، طنز، برنامه ویژه جشن تکلیف و …از دیگر برنامه‌های این آیین ارزشمند بود.