- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برگزاری سومین همایش توسعه پایدار منطقه ویژه پارس جنوبی

عسلویه نیوز” رئیس دفتر مدیرعامل منطقه ویژه پارس از برگزاری سومین همایش توسعه پایدار منطقه ویژه پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” شعبان ماهگل عصر امروز در نشست هماهنگی برگزاری سومین همایش توسعه پایدار محترم سازمان منطقه ویژه پارس اظهار داشت: سومین همایش ملی چشم‌انداز توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی محور منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، با مشارکت این سازمان در روزهای سوم و چهارم اسفند سال جاری، در مرکز همایش‌های خلیج فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید مهندس مسعود نصوری مدیرعامل این سازمان، عملیات آماده‌سازی برای برگزاری این رویداد مهم ملی را انجام می‌دهند؛ در این راستا چهار نشست هماهنگی با حضور مدیران این سازمان برگزار شده است.

رئیس دفتر مدیرعامل منطقه ویژه پارس خاطرنشان کرد: با ساماندهی امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، برنامه‌ریزی برای برگزاری مطلوب این همایش اندیشیده شود.

ماهگل تصریح کرد: سومین همایش ملی چشم‌انداز توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی محور با رویکرد جهاد اقتصادی و صیانت از منافع ملی در میدان مشترک پارس جنوبی و با بهره‌گیری از مجموعه سرمایه‌های فکری و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی کشور به کسب اطمینان از حفظ و ارتقای این جایگاه و تداوم روند رشد و پیشرفت این منطقه در مسیر توسعه پایدار و دانایی محور آن کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: تقویت تفکر کل‌نگر، راهبردی و ادبیات مشترک برای ایجاد چشم‌انداز واحد و همگرایی در حوزه‌های مرتبط با طرح‌های توسعه میدان مشترک پارس جنوبی، تبیین و تحلیل چالش‌ها، محدودیت‌ها، تعارض‌های مرتبط با طرح‌ها و پروژه‌های توسعه این میدان، تبیین علمی مبانی نظری و عملی طراحی الگوی کلان یکپارچگی جانع در توسعه منطقه ویژه، شناسایی راهکارهای بهره‌برداری اثربخش از منابع موجود و تبیین نقش جایگاه و تعاملات بخش خصوصی در طرح‌های توسعه میدان مشترک پارس جنوبی، از مهم‌ترین اهداف این همایش است.

ماهگل گفت: مدیریت راهبردی و یکپارچه مخازن نفت و گاز، یکپارچگی جامع در توسعه و مدیریت طرح‌ها و پروژه‌های نفت و گاز در منطقه ویژه، مدیریت سرمایه‌گذاری، تامین و تخصیص منابع مالی طرح‌ها و پروژه‌های نفت و گاز از جمله مهم‌ترین محورهای اصلی سومین همایش ملی چشم‌انداز توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی محور اعلام شده است.