- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

واحد تولید بوتن۱ عسلویه با حضور رییس جمهوری افتتاح می شود

عسلویه نیوز” مدیرعامل شرکت جم صنعتکاران از افتتاح رسمی واحد تولید بوتن۱ عسلویه با حضور رییس جمهور در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: بهره برداری رسمی این طرح عظیم نماد مقابله با تحریم های خارجی در حوزه صنعت پتروشیمی است.

 

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، نیکزاد قاسم پور در نشست خبری با خبرنگاران استان بوشهر افزود: به رغم وجود فشارهای بین المللی و تحریم های خارجی یکی از بزرگترین و مجهزترین واحدهای تولید بوتن۱ جهان توسط شرکت جم صنعتکاران در عسلویه احداث شده است؛ این واحد که تماماً به دست متخصصان و کارشناسان داخلی احداث شده است، ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن بوتن۱ در سال را دارد.

مدیرعامل شرکت جم صنعتکاران ادامه داد: در حال حاضر بوتن۱ که یکی از خوراک های اصلی واحد پلی اتیلن سبک می باشد در کشور کمیاب بوده و می بایست از خارج وارد شود.

قاسم پور با بیان این که هم اکنون شرکت های پتروشیمی در تبریز، بندر امام و اراک این محصول را تولید می کنند، تصریح کرد: با راه اندازی واحد بوتن۱ در عسلویه علاوه بر تامین نیازهای داخلی بخشی نیز به خارج از کشور صادر خواهد شد.

وی ظرفیت نهایی تولید بوتن۱ در عسلویه را ۱۰۰ هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: در ابتدای کار این واحد با نصف ظرفیت تولید خود را آغاز کرده اما به زودی تولیدات آن به میزان نهایی یعنی ۱۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

قاسم پور با بیان این که برای راه اندازی این واحد عظیم از کارشناسان خارجی درخواست کمک نکردیم، یادآور شد: در آینده نزدیک این واحد پتروشیمی که یکی از عظیم ترین و مجهزترین واحدهای تولید بوتن۱ دنیا می باشد با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت جم صنعتکاران گفت: این واحد پتروشیمی از جمله پروژه هایی بوده که برای اولین بار در صنعت نفت ایران بدون تأخیر و در زمان مقرر آماده بهره برداری شد.

قاسم پور همچنین از آمادگی شرکت متبوع جهت مشارکت در طرح ها و پروژه های پتروشیمی منطقه و سایر نقاط ایران خبر داد.

وی با اشاره به نام گذاری امسال به نام سال «جهاد اقتصادی» تصریح کرد: استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های داخلی جهت احداث یکی از عظیم ترین واحدهای پتروشیمی دنیا در سال جهاد اقتصادی بیانگر این واقعیت مهم است که جوانان و متخصصین داخلی با خودباوری و تلاشی مضاعف می توانند بر تمامی تحریم های غرب غلبه کرده و هر روز بیش از پیش به سمت توسعه و خودکفایی کشور پیش روند.

مدیر امور اداری شرکت جم صنعتکاران نیز درخصوص نیروهای شاغل در پروژه بوتن۱ گفت: این پروژه در زمان نصب و راه اندازی در مجموع برای ۶۰۰ نفر اشتغال زایی داشته است.

محمود اکبری میزان اشتغال زایی این واحد عظیم پتروشیمی در زمان بهره برداری را ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم عنوان کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد کارکنان شرکت جم صنعتکاران را نیروهای بومی تشکیل می دهند، ادامه داد: این شرکت جذب نیروهای بومی و آموزش آنان جهت استفاده در پروژه های عظیم نفت و گاز را از افتخارات خود می داند.

اکبری مجموع کارکنان شرکت جم صنعتکاران را دو هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه مصوبه هیات دولت مبنی بر جذب ۵۰ درصدی نیروهای بومی در این شرکت به طور کامل اجرا شده و هم اکنون درصدد افزایش تعداد جذب شدگان بومی هستیم.

وی در پایان بر توانمندسازی نیروهای بومی و استفاده از آنان در پروژه های منطقه تاکید کرد.