- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مانور واکنش در شرایط اضطراری در فاز ۲ و ۳ پارس جنوبی برگزار شد

عسلویه نیوز” رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه دوم گفت: مانور واکنش در شرایط اضطراری در فاز ۲ و ۳ پارس جنوبی برگزار شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” ابراهیم غریبی عصر امروز در آیین برپایی مانور آتش‌نشانی در مجتمع گازی اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۴۳ درصد گاز کشور را تولید می‌کند و ایمنی سازی پالایشگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه دوم از برگزاری سومین مانور واکنش در شرایط اضطراری پالایشگاه دوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد و افزود: این رزمایش در راستای ایجاد هماهنگی لازم بین تیم‌های درگیر عملیات واکنش در شرایط اضطراری از قبیل مدیریت پالایشگاه، HSE ، بهره‌برداری، کلینیک، حراست، مهندسی، تعمیرات، عملیات و سایر گروه‌ها و پیرو الزامات HSE شرکت ملی گاز ایران اجرا شد.

غریبی تصریح کرد: این سومین مانوری است که در سال جاری در پالایشگاه دوم برگزار شده و این مانور با سناریو نشت و انتشار گاز سمی از شیر دستی بر روی خط لوله اصلی ورودی واحد ۱۰۸ از سمت Gas Train بدون بروز هرگونه مشکل برگزار شد.

وی اضافه کرد: مانور فوق با استفاده از نرم‌افزار Phast و با در نظر گرفتن شاخص‌هائی از قبیل غلظت گاز H2S، قطر لوله (۲۰ اینچ)، قطر محل نشت گاز (۳ اینچ)، حجم گاز موجود در لوله و جهت وزش باد شبیه‌سازی شد.

رئیس ایمنی فازهای ۲ و ۳ گفت: در برگزاری این رزمایش مشخص شد در چنین شرایطی در مدت کمتر از ۱۰ دقیقه در فاصله ۵۰۰ متری از محل نشت گاز غلظت ۱۰۰PPM گاز سمی خواهیم داشت که خطر بیهوشی و مرگ کارکنان را می‌تواند به همراه داشته باشد.

غریبی یادآور شد: این شرایط با اتخاذ تمهیدات لازم از جانب گروه‌های امدادی کنترل شده و مصدومین تعریف شده از محل منتقل و عملیات ایمن‌سازی محیط با رفع نشتی برابر سناریوی مانور اجرا شد.