- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

درصد ابتلا به بیماری‌های واگیردار در جم به صفر درصد رسید

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: درصد ابتلا به بیماری‌های واگیردار در جم به صفر درصد رسید.

احمد قاسمی در بررسی مشکلات و معضلات بهداشتی روستاهای جم اظهار داشت: توسعه و تجهیز خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت روستایی از مهم‌ترین اولویت‌های شبکه بهداشت جم است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، خانه بهداشت را نخستین حلقه تماس مردم با سیستم بهداشت و درمان خواند و افزود: انجام فعالیت‌های مطلوب در سیستم بهداشتی و درمانی شهرستان موجب شده تا شاخص‌های بهداشتی خوبی داشته باشیم، به گونه‌ای که پوشش زایمان ایمن، واکسیناسیون و مراقبت گروه‌های هدف برنامه‌های بهداشتی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

قاسمی تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده درصد ابتلا به بسیاری از بیماری‌های واگیر از جمله مالاریا به صفر درصد کاهش یافته است.

 وی اضافه کرد: رسیدن به بسیاری از اهداف مرتبط با ارتقاء سلامت مردم، به تنهایی میسر نخواهد بود و مشارکت و همکاری‌های بین‌ بخشی به‌ویژه تعامل خوب شوراها و دهیاران رمز موفقیت بیشتر برنامه‌های بهداشتی است.

 این مسئول با تأکید بر اینکه همیشه، اصل پیشگیری مقدم بر درمان است، افزود: امید می‌رود با مشارکت فعالانه شوراها و دهیاری‌ها در ارتقاء شاخص‌هایی که هنوز مطلوب نیستند، از جمله دفع بهداشتی زباله و فاضلاب، تشکیل جلسات شورای بهداشتی، ورود خیرین سلامت در سیستم بهداشت و ..  با ارائه پیشنهادات سازنده و همکاری مناسب شاهد پیشرفت آنها باشیم.

وی همچنین در ادامه به برخی از خدمات انجام شده در دو سال گذشته در حوزه تحت پوشش مرکز اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی اورژانس جاده‌ای گندمزار، احداث خانه بهداشت روستای شهر خاص، احداث سرایداری مرکز بهداشتی درمانی، کف‌سازی مرکز بهداشتی، ساخت مجدد خانه بهداشت آبگرمک، لوله‌کشی گاز مرکز و واحد های تابعه و خرید سیستم رایانه برای هر واحد، بخشی از فعالیت‌های انجام شده برای تامین سلامت مردم است.

در این جلسه در ارتباط با مشکلات عمده بهداشت محیط روستاهای شهرستان بحث شد و قرار شد تمام شوراها و دهیاری‌ها در زمینه رفع مشکلات محیطی روستا و دفع بهداشتی زباله و فاضلاب اقدامات مقتضی را انجام دهند.