- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

همایش توسعه پایدار با رویکرد جهاد اقتصادی برگزار می‌شود

عسلویه نیوز” مدیرعامل پارس جنوبی گفت: همایش توسعه پایدار با رویکرد جهاد اقتصادی برگزار می‌شود.

به گزارش “عسلویه نیوز” مسعود نصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی نقش مهم و ارزشمندی در صنعت نفت دارد و در سال جهاد اقتصادی شاهد موفقیت‌های ارزنده‌ای در صنعت نفت هستیم.

وی افزود: با روحیه جهادی، توسعه زیرساخت‌های صنعت نفت در تمام نقاط کشور به ویژه در منطقه ویژه پارس و حوزه عملیاتی پارس جنوبی و پارس کنگان ایجاد شده و ما در آستانه تحول عظیم در این منطقه هستیم. مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی از برگزاری همایش توسعه پایدار در عسلویه خبر داد و خاطر نشان کرد: سومین همایش ملی چشم‌انداز توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی‌محور با محوریت توسعه صنعت نفت و گاز ایران از روز سوم اسفندماه(فردا) آغاز خواهد شد.

نصوری تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با مشارکت شرکت نفت و گاز پارس این همایش بزرگ و ارزشمند را برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: سومین همایش ملی چشم‌انداز توسعه پایدار منطقه ویژه پارس در واقع با رویکرد جهاد اقتصادی و صیانت از منافع ملی در میدان مشترک پارس جنوبی برگزار می‌شود و امیدوار هستیم در این راستا به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیرعامل پارس جنوبی یادآور شد: در سال گذشته و امسال شاهد حضور همه‌جانبه متخصصان داخلی در عرصه صنعت نفت و به‌ویژه در پارس جنوبی هستیم و امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.

نصوری گفت: همایش توسعه پایدار در واقع یک همایش با رویکرد پژوهشی است که دو دوره گذشته آن نیز با موفقیت و با مشارکت صاحب‌نظران عرصه صنعت نفت برگزار شده و استفاده از سرمایه‌های فکری توانمندان داخلی برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی از محورهای مهم این همایش است.

وی بیان کرد: مدیران این سازمان با تفکر جهادی و فرهنگ بسیجی در مسیر رشد و توسعه صنعت نفت تلاش می‌کنند و حرکت در مسیر مقام معظم رهبری مهم‌ترین و اساسی‌ترین اولویت این مجموعه است.

بر اساس این گزارش، سومین همایش توسعه پایدار منطقه ویژه پارس، با رویکرد جهاد اقتصادی و صیانت از منافع ملی در میدان مشترک پارس جنوبی، در روزهای سوم و چهارم اسفندماه جاری در مرکز همایش‌های خلیج فارس عسلویه برگزار می‌شود.

شناسایی چالش‌ها و رفع اثربخش موانع و مشکلات موجود در مسیر اجرای طرح‌های پارس جنوبی در بازده زمانی برنامه‌ریزی شده از جمله اهداف این همایش است.

در این همایش ۹ کارگروه تشکیل شده است و مسائل مهمی مانند مدیریت راهبردی و یکپارچه مخازن نفت و گاز، یکپارچگی جامع در توسعه و مدیریت طرح‌های نفت و گاز، مدیریت سرمایه‌گذاری، توانمندسازی نظام پیمانکاری و توسعه ساخت داخل، مدیریت اثربخش فناوری‌های نفت و گاز، مدیریت زمان، کیفیت و بهره‌وری، مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، مستند سازی تجربیات و مدیریت دانش و تحقق عملی پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی طرح‌ها و پروژه‌ها در این منطقه را بررسی می‌کنند.