- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

امام جمعه اهل سنت عسلویه: بدلیل نبود امکانات لازم در مرکز بهداشتی مردم به شدت گلایه مند هستند

به گزارش عسلویه نیوز؛ شیخ ‌ابراهیم محمدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهل سنت عسلویه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوای خداوند یکی از مهم‌ترین راه‌های رستگاری انسان در دنیا و آخرت است و همه باید تقوای الهی را پیشه کنیم تا موفق شویم.
وی در ادامه با اشاره به بحث ادب با نفس افزود: با توبه می‌توانیم از گناهان دوری کنیم و در واقع توبه سبب مراقبت از نفس می‌شود و سبب می‌شود که به سوی خداوند رجوع کنیم و بازگشت به خداوند از مهم‌ترین و ارزشمندترین اعمال است.
امام جمعه اهل سنت عسلویه با تاکید بر لزوم مراقبت از نفس خاطرنشان کرد: با خدا بودن رمز موفقیت است؛ چرا که خداوند در همه جا حاضر و ناظر است و بر همه چیز انسان اشراف و آگاهی دارد و در محضر خداوند باید مرتکب گناه نشویم و نفس خود را محاسبه کنیم.
محمدی تصریح کرد: باید به صورت روزانه و ماهانه و هفتگی نفس خود را محاسبه کنیم و اگر عمل خیری انجام داده‌ایم باید آن را بیشتر کنیم و اعمال خیر را باید ادامه دهیم و اگر عمل بد و ناشایستی داشته‌ایم نیز باید آن را ترک کنیم و محاسبه اعمال ارزش بسیار زیادی دارد.
وی همچنین بر مجاهدت با نفس تاکید کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) نیز در برگشت از یکی از جنگ‌ها به یاران خود فرمود که این جهاد اصغر است و زمانی که یاران پرسیدند پس جهاد اکبر چیست؟ پیامبر (ص) فرمودند که جهاد با نفس جهاد اکبر است و این در واقع نشان‌دهنده ارزش مجاهدت با نفس است.
امام جمعه اهل سنت عسلویه در ادامه با اشاره به هفته سلامت عنوان داشت: مراکز بهداشتی عسلویه امکانات لازم را ندارند و مردم به شدت از این اوضاع گلایه‌مند هستند و مردم انتظار رسیدگی دارند.
محمدی اضافه کرد: عسلویه با نام بزرگی که دارد توقع مردم را بالا برده و وجود امکانات مجهز بهداشتی حداقل خواسته مردم است و مسئولان باید دقت کنند و رضایت خاطر مردم شریف عسلویه را فراهم کنند و باید مرکز بهداشتی عسلویه را به کمک‌های اولیه مجهز کنند.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم وحدت بین مردم گفت: عسلویه می‌تواند نماد روشنی از اتحاد شیعه و سنی باشد و از همه مردم سراسر کشور می‌خواهیم که وحدت را حفظ کنند و با تبعیت از مقام معظم رهبری به سمت موفقیت و پیشرفت حرکت کنند.