- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ورود هیئت بلندپایه اقتصادی اوکراین به عسلویه

به گزارش عسلویه نیوز؛ هیئت بلندپایه اقتصادی کشور اوکراین دقایقی پیش به منظور بازدید از طرح های مختلف نفت و گاز و پتروشیمی و آشنایی با تاسیسات پارس جنوبی وارد عسلویه شدند.
بر اساس این گزارش، رئیس اداره سیاست خارجی و سازمان های اقتصادی بین المللی وزارت امور خارجه اوکراین در راس یک هیئت اقتصادی وارد عسلویه شده تا از فعالیت‌های انجام شده و در حال انجام صنعت نفت کشور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دیدن کند.
مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه با اشاره به سفر هیئت اوکراینی به عسلویه اظهار داشت: عسلویه دارای قابلیت های بسیار بالایی بویژه در صنعت نفت و گاز است و در سال جاری شاهد رشد قابل قبولی در این منطقه هستیم.
سید پیروز موسوی افزود: آندری بیلتسکی، در راس یک هیئت ۱۴نفره از سرمایه گذاران اوکراینی در سفر یک روزه خود به منطقه ویژه پارس، از فازهای ۴و۵، ۱۵ و ۱۶، مجتمع بندری پارس و برخی مجتمع های پتروشیمی بازدید می کند.
وی ادامه داد: هیئت تجاری و اقتصادی اوکراین همچنین در سفر خود به عسلویه، فرصت های سرمایه گذاری در پایتخت انرژی کشور را به منظور حضور فعال در این منطقه و سرمایه گذاری در بخش های مختلف بررسی می کنند.
مدیر عامل منطقه ویژه یادآور شد: مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در دیدار با هیئت اوکراینی مزیت های چشمگیر سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در این منطقه را معرفی می کنند.
بر اساس این گزارش، وجود منابع گازی ارزان، زیرساخت های راه، برق، مخابرات، آب، دسترسی آسان به آب های آزاد، مجتمع بندری پارس با ۲۵ پست اسکله و وجود امکانات خدماتی و اسکان دهی، از جمله مزیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که هیئت اوکراینی در سفر امروز خود به عسلویه با این مزیت ها آشنا می‌شوند.
هیئت اقتصادی اوکراین تا امشب در عسلویه حضور دارند و با بخش های مختلف صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در عسلویه آشنا می شوند.