- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

عربستان با رایکارد حذف شد

    روز ششم و پایانی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در منطقه آسیا، امروز(چهارشنبه) با دیدار حساس دو تیم استرالیا و عربستان در گروه چهارم آغاز شد.

فرانک رایکارد و شاگردانش که در ۵ بازی گذشته نتوانسته بودند امتیازات لازم برای صعود به مرحله بعد را به دست بیاورند، همه چیز را در گرو پیروزی مقابل استرالیا آن هم در خاک این کشور می‌دیدند. البته سعودی‌ها بازی‌ را بهتر آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی از میزبان خود پیش افتادند.

عبید (۱۹) نخستین گل عربستان را وارد دروازه استرالیا کرد. پس از این گل “کانگوروها” که از حمایت هواداران خود برخوردار بودند با حملات متعدد خود روی دروازه عربستان بالاخره بوسیله بروسک (۴۳) به گل تساوی دست یافتند. در شرایطی که نیمه نخست با همین نتیجه رو به پایان بود، الشمرانی روی یک ضد حمله، گل دوم شاگردان رایکارد را به ثمر رساند تا عربستانی‌ها با پیروزی به رختکن بروند.

در نیمه دوم رایکارد که امید زیادی به صعود به مرحله نهایی جام جهانی به همراه عربستان پیدا کرده بود، سعی داشت با نگه داشتن بازی در میانه‌های زمین، این نتیجه باارزش را حفظ کند. در این میان حمله‌های خطرناک استرالیا که در راس آن‌ها هری کیول مهاجم کهنه‌کار این تیم قرار داشت یکی پس از دیگری از دست می‌رفت. با این حال مهاجم پیشین لیورپول در یک حمله زیبا در نهایت کار خود را کرد و با یک بغل پای حساب شده در دقیقه ۷۳، دروازه عربستان را برای دومین بار باز کرد.

پس از این گل سعودی‌ها که به نظر می‌رسید کاملا دستپاچه و به هم ریخته بازی می‌کنند، در عرض ۳ دقیقه ۲ گل دیگر هم خوردند تا آرزوهای صعود به جام جهانی را کاملا از دست رفته ببینند. بروسک (۷۵) و برت امرتون (۷۶) گل‌های سوم و چهارم استرالیا را به ثمر رساندند تا این تیم با ۱۵ امتیاز مقتدرانه به عنوان تیم صدرنشین از گروه D صعود کند.

در دیگر بازی این گروه، عمان که پیش از دیدارهای این روز یک امتیاز از عربستان کمتر داشت با پیروزی مقابل تایلند و با توجه به شکست عربستان، به مرحله بعدی رقابت‌های انتخابی جام جهانی صعود کرد. عمان این بازی را با دو گل به سود خود به پایان رساند. عمان در نهایت با ۸ امتیاز بالاتر از عربستان ۶ امتیازی در رتبه دوم این گروه قرار گرفت.

پیش از این بازی‌ها در گروه A چین که پیش از این از دور رقابت‌ها کنار رفته بود، با نتیجه ۳ بر یک بر مهمانش اردن غلبه کرد. همچنین در گروه C دو تیم حذف شده تاجیکستان و کره شمالی به تساوی یک ـ یک رضایت دادند. دیگر دیدار این گروه را ژاپن و ازبکستان انجام می‌دهند که این دیدار تا دقیقه ۴۵ بدون گل مساوی دنبال می‌شود.

گفتنی است، در ادامه این رقابت‌ها ایران در گروه E از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی میزبان قطر است. در دیگر دیدار این گروه نیز بحرین در خانه به مصاف اندونزی می‌رود.

همچنین در گروه B دو دیدار همزمان برگزار می‌شود که کره جنوبی میزبان کویت است و امارات حذف شده باید در خانه پذیرای لبنان باشد. از آنجا که به غیر از امارات سه تیم دیگر این گروه شانس صعود به مرحله بعدی را دارند، این دو بازی به طور همزمان برگزار می‌شود تا تکلیف دو تیم صعود کننده از این گروه نیز مشخص شود.